هکرهای چینی به اطلاعات سری سلاح‌های پیشرفته امریکا دسترسی پیدا کردند

سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس مقاله‌ای در واشینگتون پست، اطلاعات محرمانه آماده شده توسط هیئت علوم دفاعی پنتاگون که مربوط به تعداد زیادی از سلاح‌های پیشرفته ایالات متحده بوده در دسترس هکرهای چینی قرار گرفته است. بخشی عمومی این گزارش با عنوان «سیستم‌های انعطاف پذیر نظامی و تهدیدهای پیشرفته سایبری» منتشر شده و در آن به تهدیدهای امنیتی پرداخته شده است.
تبلیغات

در این گزارش آمده که وزارت دفاع امریکا آماده دفاع در مقابل تهدیدها نیست و با توجه به قابلیت‌ها و فناوری‌های موجود امکان دفاع کامل در مقابل حملات سایبری پیچیده وجود ندارد.

بخش محرمانه این گزارش احتمالا حاوی اطلاعات مربوط به لیست سلاح‌های پیشرفته امریکا مانند F-35 و هواپیماهای بدون سرنشین یا شاید هم سپرهای دفاع موشکی این کشور باشد. هنوز امریکایی‌ها حتی دقیقا نمی‌دانند که چه زمانی این حمله سایبری اتفاق افتاده است و هکرها به چه میزان از اطلاعات سری این وزارتخانه دسترسی یافته‌اند. اما بدون شک، چین به اطلاعات ارزشمندی دست یافته که قدرت نظامی این کشور را بیش از پیش قوت خواهد بخشید.

هیئت علوم دفاعی پنتاگون مشخصا نام چین را در ارتباط با این حمله سایبری اعلام نکرده اما واشینگون پست از زبان یک مدیر رده بالای این هیئت گفته که منبع این حملات در کشور چین بوده است.

حال باید دید که واکنش دولت اوباما به این حمله چه خواهد بود؛ آیا این موضوع ارتباطات فی مابین ایالات متحده امریکا و چین را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد یا خیر. در حال حاضر انتقادهای بسیاری از وزرات دفاع امریکا انجام می‌شود و کارشناسان تدابیر امنیتی آنها را بسیار ضعیف ارزیابی می‌کنند و در این گزارش آمده که آنها حتی متوجه هک شدن خود نمی‌شوند، مگر اینکه FBI آنها را مطلع کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات