نمایش 5 برابری بدافزارها در بینگ مایکروسافت نسبت به گوگل

شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
در بین موتورهای جستجوی مطرح رقابت جانانه‌ای بین گوگل و بینگ در جریان است؛ در حالی که گوگل محبوب‌تر از رقیب مایکروسافتی خود ظاهر شده، بنا به نتایج تحقیقات صورت گرفته، بهتر از رقیب خود نیز می‌باشد. در تازه‌ترین تحقیق پیرامون سطح سلامت نتایج ارائه شده در موتورهای جستجو، مشخص شد که موتور بینگ در مقایسه با گوگل پنج برابر بیشتر نتایج آلوده به بدافزار را ارائه می‌کند. این بدان معنی است کاربرانی که از بینگ استفاده می‌کنند احتمال آلوده شدنشان به بدافزار بیشتر خواهد بود.
تبلیغات

لابراتوار AV-Test که مقر آن در کشور آلمان قرار دارد، موسسه‌ای مستقل است که پس از انجام تحقیقی 18 ماهه و جمع‌آوری اطلاعات بیش از 40 میلیون وب سایتی که توسط هفت موتور جستجوی گوناگون ارائه شده به این نتایج دست پیدا کرد. 10 میلیون وب سایت بدست آمده مربوط به هر یک از غول‌های جستجو یعنی گوگل و بینگ بوده و 13 میلیون سایت نیز از موتور جستجوی روسی Yandex و مابقی مربوط به Blekko، Faroo، Teoma و Baidu بوده است.

جالب اینجاست که در بین این 40 میلیون وب سایت، AV-Test تنها 5000 مورد آلوده به بدافزار یافته است. و در حالی که نتایج حاصل از موتور جستجوی Yandex بیشترین میزان آلودگی را به خود اختصاص داده است، بینگ با 1285 مورد از 10 میلیون نتیجه رتبه دوم و گوگل تنها با 272 مورد و اختلاف بسیار زیاد نسبت به رقیب سرسختش در جایگاه بعدی قرار دارد.

البته در هر دوی این موتورهای جستجوی برتر احتمال دست‌یابی به سایتی آلوده برای هر یک از کاربران نزدیک به صفر است؛ اما باید به خاطر داشته باشید که این وب سایت‌ها نیز می‌توانند هر چند اندک، اما نتایج آلوده‌ای را در اختیار شما قرار دهند. خوشبختانه مرورگرهای مدرن اینترنت امروزی مجهز به قابلیت تشخیص سایت‌های آلوده و هشدار به کاربر هستند. از سوی دیگر تجهیز رایانه‌ی خود به نرم‌افزارهای ضد ویروس مطمئن و معتبر را نیز هرگز نباید از یاد ببریم.

شما از کدام موتور جستجو استفاده می‌کنید؛ گوگل یا بینگ؟ به نظر شما نقطه قوت یا ضعف هر یک از آنها در چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات