گوگل قابلیت Private Space را برای اندروید ۱۵ معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
اندروید ۱۵
گوگل با قابلیت Private Space در اندروید ۱۵، گام بزرگی در ارتقای حریم خصوصی کاربران برمی‌دارد.
تبلیغات

گوگل به طور رسمی از قابلیت «فضای خصوصی» (Private Space) در اندروید ۱۵ رونمایی کرد. این ویژگی، امنیت بیشتری را برای اپلیکیشن‌ها و داده‌های حساس کاربران فراهم می‌کند.

فضای خصوصی به عنوان یک محیط مجزا و امن در گوشی عمل می‌کند که تنها از طریق احراز هویت اضافی (استفاده از حسگر اثر انگشت یا سایر روش‌ها) قابل دسترسی است.

فضای خصوصی به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی مانند ردیاب‌های سلامتی یا برنامه‌های بانک‌داری را در فضایی جداگانه قرار دهید و بدین ترتیب، داده‌ها و اعلان‌های آن‌ها را از دید دیگران پنهان کنید. گوگل بر یکپارچه‌سازی مستقیم با سیستم‌عامل تاکید دارد و همین روش، امنیت بالایی را برای اطلاعات محرمانه‌ی شما تضمین می‌کند.

هنوز نسخه‌ی نهایی فضای خصوصی را مشاهده نکرده‌ایم، اما عملکرد آن را در نسخه بتای Android 14 QPR3 مناسب به نظر می‌رسد.

قابلیت فضای خصوصی در نسخه بتا اندروید ۱۵
Android Police

فرآیند راه‌اندازی نیازمند احراز هویت است تا اطمینان حاصل شود که فقط کاربر اصلی بتواند آن را ایجاد کند. کاربران می‌توانند برای سهولت دانلود برنامه‌ها در فضای خصوصی، یک حساب کاربری گوگل را به آن متصل کنند.

پس از راه‌اندازی، فضای خصوصی در منوی برنامه‌ها با برچسب «خصوصی» و یک نماد قفل قابل مشاهده خواهد شد. علاوه بر حضور برنامه‌های پیش فرض (مانند دوربین و مرورگر کروم)، امکان دانلود برنامه‌های بیشتر از فروشگاه Play Store وجود دارد.

هنگام استفاده از برنامه‌ها در فضای خصوصی، یک نماد قفل در نوار وضعیت به کاربران نشان داده می‌شود. کاربران می‌توانند نمایش اعلان‌ها را برای برنامه‌های داخل فضای خصوصی سفارشی‌سازی کنند.

اندروید ۱۵ با جدیت به فضای خصوصی نگاه می‌کند و تمام تنظیمات، آمار مصرف و هدایت‌های مرتبط با آن را پنهان نگه می‌دارد. این امر تضمین می‌کند که حتی اگر کسی قفل صفحه‌ی اصلی تلفن شما را بشناسد، نتواند به برنامه‌ها یا داده‌های فضای خصوصی شما دسترسی پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات