مشکل نرم‌افزاری پمپ بنزین؛ فرد آمریکایی ۲۷ هزار دلار بنزین رایگان زد

یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دست مرد روی ایستگاه پمپ بنزین
سوءاستفاده از باگ نرم‌افزاری پمپ بنزین به کلاه‌برداری ۲۷ هزار دلاری فرد آمریکایی منجر شد.
تبلیغات

زن کلاه‌بردار اهل نبراسکا که حدود یک سال پیش با سوء‌استفاده از خطای نرم‌افزاری پمپ بنزین ده‌هاهزار دلار بنزین رایگان دریافت می‌کرد، به‌واسطه صاحبان آن ایستگاه شناسایی و دستگیر شده است.

طبق گزارش شبکه‌ای محلی، زن ۴۵ ساله‌ پس از کشف آسیب‌پذیری در نرم‌افزار یکی از دستگاه‌های پمپ بنزین، بدون پرداخت پول بنزین برداشت کرده بود؛ به‌همین‌دلیل، به دزدی محکوم شده است.

نیروهای پلیس‌ پس از بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که به‌روزرسانی سیستم مدیریت پاداش پمپ‌ها که در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) انجام شده بود، عامل اصلی این کلاه‌برداری بوده است.

به‌دلیل وجود خطا در نرم‌افزار ایستگاه پمپ بنزین، دو بار کشیدن کارت پاداش دستگاه را وارد حالت دمو می‌کرد و اجازه می‌داد که فرد بتواند بنزین را بدون پرداخت هزینه وارد باک خودرو کند.

هنگامی‌که فرد مذکور به‌طور مکرر برای دریافت بنزین رایگان از یک کارت پاداش استفاده کرد، مدیریت ایستگاه توانست با پیگیری اطلاعات کارت، هویت او را پیدا کند.

پلیس لینکلن به شبکه‌ی خبری محلی اعلام کرد که این زن احتمالاً بیش از ۵۱۰ بار از نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) تا ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد و تیر ۱۴۰۲) از کارت پاداش خود برای دریافت بنزین رایگان استفاده کرده است که حجم آن بیش از ۷ هزار گالن (۲۶ هزار لیتر) و ارزشش بیش از ۲۷ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

پلیس با شناسایی فردی دیگر که از کارت این زن برای دریافت بنزین رایگان استفاده کرده بود، متوجه شد که او به‌دنبال درآمدزایی بوده و به حداقل یک نفر دیگر بنزین فروخته و مجموعاً ۵۰۰ دلار در ازای ۷۰۰ دلار بنزین دریافت کرده است.

شخص دوم به پلیس گفت که زن کارت را در اول ژوئن ۲۰۲۳ (۱۲ خرداد ۱۴۰۲)، یعنی بلافاصله بعد از آنکه متوجه شد خطای نرم‌افزاری دستگاه برطرف شده، به فرد دیگری فروخته است. پلیس نتوانست با فرد خریدار کارت تماس بگیرد؛ زیرا مشخص شد که او در ابتدای سال جاری فوت شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات