موزیلا مانیتور پلاس معرفی شد؛ تمام اطلاعات خود را از اینترنت حذف کنید

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربر درحال کار با گوشی با پس زمینه لوگو مرورگر فایرفاکس
سیستم مانیتورینگ فایرفاکس به موزیلا مانیتور تغییر نام یافته و ازطریق اشتراک پولی دردسترس کاربران قرار گرفته است.
تبلیغات

موزیلا سرویس جدیدی برای نظارت بر حریم خصوصی معرفی کرده است که در قالب اشتراک پولی و با نام Mozilla Monitor Plus ارائه می‌شود.

سازنده‌ی مرورگر فایرفاکس می‌گوید با پرداخت ۸٫۹۹ دلار در هر ماه، همه‌ی اطلاعات کاربر به‌طور خودکار در بیش‌از ۱۹۰ سایت ازجمله پلتفرم‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و ردیاب‌های مرورگرها پاک خواهد شد. این سرویس همچنین سعی دارد اطلاعات خصوصی کاربران را که به فروش رسیده‌اند شناسایی و درصورت امکان آن‌ها را به‌طور خودکار حذف کند.

تونی سینوتو، مدیر محصول موزیلا مانیتور، در گفت‌وگو با سایت ورج گفت شرکتش برای ارائه‌ی سرویس اشتراکی پولی با Onerep همکاری کرده است. سینوتو می‌گوید درحالی‌که پردازش درخواست‌ها معمولاً بین ۷ تا ۱۴ روز طول می‌کشد گاهی امکان حذف داده‌های کاربران از فضای اینترنت وجود ندارد؛ اما موزیلا به تلاش خود در این زمینه ادامه خواهد داد. همچنین دستورالعمل‌هایی برای حذف اطلاعاتی که به‌طور خودکار پاک نمی‌شوند به کاربران پلاس ارائه خواهد شد.

سرویس حریم خصوصی پولی موزیلا مانیتور پلاس

موزیلا می‌گوید اعضای سرویس پایه‌‌ی موزیلا مانیتور، که با نام Basic Monitor شناخته می‌شود، به اسکن رایگان و یک‌بار حذف اطلاعات در کنار اسکن‌های ماهانه‌ی مستمر، دسترسی خواهند داشت. موزیلا سال ۲۰۱۸ سرویس رایگانی برای نظارت بر حریم خصوصی کاربران در دارک وب ارائه داد و طی سال‌های اخیر نیز خدمات دیگری مثل Mozilla VPN و Firefox Relay را با محوریت محافظت از داده‌های خصوصی کاربران ارائه کرده است.

موزیلا می‌گوید اسکن‌های دوره‌ای می‌تواند جزئیاتی مثل نام و آدرس خانه‌ی کنونی و قبلی شما را در فضای آنلاین پیدا کند و در کنار آن سعی دارد اطلاعاتی مثل سرگرمی‌ها یا ناحیه‌‌ی مدرسه‌ی فرزندتان را تشخیص دهد.

خدمات محافظت از حریم خصوصی کاربران در فضای اینترنت نسبتاً رایج هستند اما اکثر مردم آشنایی زیادی با این سرویس‌ها ندارند. به‌عنوان مثال DeleteMe به پیداکردن سایت‌های کلاهبرداری کمک می‌کند. اکنون شهرت موزیلا به‌عنوان یکی از مدافعان همیشگی حریم خصوصی می‌تواند به گسترش بیشتر خدمات حفاظت از حریم‌خصوصی در فضای آنلاین کمک کند.

سرویس موزیلا مانیتور پلاس درحال حاضر با پرداخت هزینه‌ی ۸٫۹۹ دلار در هر ماه دردسترس کاربران است و البته می‌توان در صورت تمایل از سرویس رایگان این شرکت نیز استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات