قفل هوشمند شیائومی امنیت خانه را به صفر می‌رساند

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
پوستر قفل هوشمند شیائومی Smart Door Lock 2
تعدادی از کاربران چینی گزارش‌هایی درباره بازشدن خودکار درهایی داده‌اند که روی آن‌ها قفل هوشمند شیائومی نصب شده است.
تبلیغات

شیائومی به نگرانی‌های کاربران درباره‌ی قفل هوشمند خود پاسخ داد؛ زیرا اخیراً گزارش‌هایی مبنی‌بر بازشدن غیرمنتظره‌ی قفل هوشمند شرکت چینی منتشر شده است. اخیراً یکی از کاربران تجربه‌ای نگران‌کننده به‌اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد قفل هوشمند شیائومی حتی در نیمه‌های شب به‌طرز مرموزی باز می‌شود و این حادثه به‌شدت در ویبو در کانون توجه قرار گرفت.

سخن‌گوی شیائومی با انتشار پستی در ویبو پس‌ از تأیید مشکل امنیتی قفل هوشمند شرکت متبوعش اعلام کرد محصولی که مشکل امنیتی در آن گزارش شده، از بدنه‌ی قفل نیمه‌‌خودکار با سیلندرهای قفل سطح C بهره می‌برد.

نکته‌ی مهم اینکه دستگاه اشاره‌شده فاقد عملکرد جمع‌شدن خودکار زبانه‌ی قفل است که امکان بازشدن خودبه‌خود در را رد می‌کند. غول فناوری چینی تأکید می‌کند که قفل هوشمندش از دستورهای راه‌ دور پشتیبانی نمی‌کند که همین ویژگی امنیت آن را افزایش می‌دهد.

همچنین، سخن‌گوی شیائومی اشاره کرد در مواقعی که در مجهز به قفل هوشمند این شرکت به‌طور کامل بسته نشود یا چهارچوب آن بزرگ‌تر از سطح پشتیبانی قفل باشد، ازنظر فنی احتمال بازشدن تصادفی آن به‌صورت خودکار وجود دارد. کارشناسان خدمات پس‌ از فروش شیائومی برای رفع نگرانی‌های کاربران، بازرسی جامعی روی قفل‌ها انجام دادند و مشکل امنیتی آن‌ها را برطرف کردند.

شیائومی قصد دارد برای اطمینان از شفافیت و اطمینان‌دادن به مردم، از آژانس ارزیابی امنیت شخص‌ ثالثی برای انجام آزمایش‌های امنیتی روی قفل هوشمند خود دعوت کند. این اقدام با تعهد شرکت چینی به اولویت‌دادن به ایمنی و امنیت کاربر مطابقت دارد.

شیائومی ضمن قدردانی از توجه کاربران و رسانه‌ها، اظهار کرد نگرانی مشتریانش ازطریق ارتباط خدمات پس‌ از فروش با آن‌ها برطرف شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات