ربات‌ها کپچا را سریع‌تر از انسان حل می‌کنند

جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
کپچا
طبق اعلام محققان، کدهای تصادفی موسوم به کپچا که برای جلوگیری از دسترسی ربات‌ها در وب مورد استفاده قرار می‌گیرند چندان کاربردی نیستند.
تبلیغات

قطعاً هنگام گشت‌وگذار در وب و به‌خصوص در پرکردن فرم‌های ورود یا ثبت‌نام، با کدهای کپچا مواجه شده‌اید؛ راهکاری که برای جلوگیری از ورود ربات‌ها طراحی شده و البته برای کاربران بسیار آزاردهنده است.

وب‌سایت‌ها از کپچا برای محافظت از سرویس‌ها و فرم‌های آنلاین دربرابر ربات‌های خودکار و هرزنامه‌ها استفاده می‌کنند. اکنون بر اساس نتایج مطالعه‌ی جدیدی که محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام داده‌اند، ربات‌های امروزی در حل چالش‌های کپچا، بسیار بهتر و سریع‌تر از انسان ها عمل می‌کنند.

ایندیپندنت گزارش داده که مطالعه‌ی محققان دانشگاه کالیفرنیا روی بیش‌از ۱۰۰ وب‌سایت مختلف انجام شده که همگی از نوعی سیستم محافظت کپچا استفاده می‌کنند. از هزار نفر درخواست شد ۱۰ تست کپچا انجام دهند و سپس این تست‌ها از ربات‌ها گرفته شد که سرعت و دقت بسیار بیشتری از انسان‌ها داشتند. درواقع میزان دقت آزمایش‌کنندگان انسانی در این مطالعه بین ۵۰ تا ۸۵ درصد و دقت ربات‌ها بین ۸۵ تا ۱۰۰ درصد بود.

نکته‌ی مهم اینکه مطالعه‌ی دانشگاه کالیفرنیا درمورد سیستم‌های کپچا هنوز مورد بررسی سازمان‌های مطالعاتی قرار نگرفته و فقط در arXiv در دسترس قرار دارد. arXiv بستری برای پیش‌انتشار دیجیتالی گزارش‌های علمی است.

اکنون باید دید با شکست خوردن انسان‌ها از ربات‌ها در مواجه با کدهای کپچا، نحوه‌ی توسعه‌ی سیستم‌های حفاظت از ربات‌ها در وب‌سایت‌های آینده چطور پیش خواهد رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات