آپدیت امنیتی جدید اپل، اینستاگرام را از دسترس خارج کرد!

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کار کردن با گوشی آیفون ۱۴ سفید اپل
اپل بامداد امروز به‌روزرسانی امنیتی جدیدی را منتشر کرد، اما ساعاتی بعد شاهد توقف انتشار به‌دلیل از کار انداختن اینستاگرام بودیم.
تبلیغات

اپل بامداد امروز به وقت ایران جدیدترین به‌روزرسانی Rapid Security Response را برای iOS 16.5.1 و iPadOS 16.5.1 و macOS Ventura 13.4.1 منتشر کرد؛ اما زمان زیادی نگذشته بود که انتشار این به‌روزرسانی متوقف شد.

بر اساس گزارش مک‌رومرز، احتمالاً دلیل از دسترس‌ خارج‌ شدن نسخه‌ی جدید Rapid Security Response این بوده که برخی از وب‌سایت‌ها پس از نصب این به‌روزرسانی جدید از کار افتاده‌اند.

Rapid Security Response بسته‌ای شامل فایل‌های امنیتی است که مستقل از سیستم‌عامل در دسترس دستگاه‌های اپل قرار می‌گیرد. این به‌روزرسانی امنیتی صرفاً برای جدیدترین نسخه‌‌ی سیستم‌های عامل اپل منتشر می‌شود.

کاربران لحظاتی پس از نصب نسخه‌ی جدید Rapid Security Response متوجه شدند که فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ، زوم و سایر وب‌سایت‌ها هشدار جدیدی مبنی‌بر عدم پشتیبانی توسط نسخه‌ی جدید سافاری نمایش دادند.

اپل به هنگام انتشار Rapid Security Response گفت که این به‌روزرسانی امنیتی، یک آسیب‌پذیری را در WebKit برطرف می‌کند. این شرکت همچنین گفت که ممکن است هکرها به‌صورت فعالانه از این آسیب‌پذیری سوءاستفاده کرده باشند.

اپل پس از رفع مشکل، به‌زودی به‌روزرسانی Rapid Security Response را بازنشر می‌کند. کاربرانی که Rapid Security Response جدید را نصب کرده‌اند، می‌‌توانند با مراجعه به مسیر Settings > General > About و ضربه روی نسخه‌ی iOS و سپس Remove Security Update، به‌روزرسانی امنیتی جدید را حذف کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات