واتساپ شرایط استفاده از خدمات خود را برای کاربران اتحادیه اروپا آسان‌تر می‌کند

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ
واتساپ چگونگی تأثیر به‌روزرسانی قوانین حریم خصوصی خود بر کاربران اتحادیه‌ی اروپا را مشخص خواهد کرد و افراد می‌توانند با این تغییرات موافقت نکنند.
تبلیغات

پس‌ از اینکه سیاست‌های گیج‌کننده‌ی جدید واتساپ باعث شد برخی کاربران تصور کنند داده‌های آن‌ها با فیسبوک به‌اشتراک گذاشته می‌شود، این پیام‌رسان متعهد شد شرایط استفاده از خدمات خود را در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا شفاف‌تر کند. براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشرشده در وب‌سایت کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا، واتساپ امکان عدم پذیرش قوانین جدید خدمات خود را برای کاربران آسان‌تر می‌کند و به‌وضوح توضیح می‌دهد در صورت انجام این‌ کار چه اتفاقی رخ خواهد داد.

به‌روزرسانی سیاست‌های حریم خصوصی واتساپ در سال ۲۰۲۱ باعث شد نگرانی‌هایی درمورد اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران آن با فیسبوک مطرح شود. این پیام‌رسان اعلام کرد اگر کاربران با شرایط مذکور موافقت نکنند، امکان استفاده از خدمات آن را نخواهند داشت. برنامه‌ی پیام‌رسان متعلق به متا مدتی بعد توضیح داد که خط‌ مشی جدیدش فقط برای کاربران سازمانی در نظر گرفته شده و تأثیری روی کاربران عادی ندارند. این شرکت در نهایت از تصمیم خود برای محدود کردن کاربران به‌دلیل سیاست‌های جدید حریم خصوصی خود، عقب‌نشینی کرد.

کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا و شبکه‌ی حمایت از مصرف‌کنندگان (CPC) سال گذشته در پاسخ به تغییر سیاست‌های واتساپ، نامه‌ای برای این شرکت ارسال کرد و از آن خواست تا اطمینان حاصل کند کاربران دقیقاً متوجه شوند با چه شرایطی موافقت می‌کنند و داده‌های شخصی آن‌ها در چه مواردی استفاده می‌شود.

ورج می‌نویسد واتساپ موافقت کرده در نحوه‌ی اجرای توافق‌نامه‌های مرتبط با کاربران خود تغییراتی ایجاد کند و اکنون قابلیت رد کردن خط‌ مشی‌های جدید دردسترس قرار گرفته است. این پیام‌رسان همچنین متعهد شده که توضیح دهد تغییرات قوانین حریم خصوصی آن چه تأثیری روی حقوق کاربران خواهد داشت و به آن‌ها اجازه می‌دهد این تغییرات را رد کرده یا موافقت با آن‌ها را به آینده موکول کنند. درحال‌حاضر مشخص نیست تغییرات جدید این شرکت در ایالات‌ متحده نیز اعمال خواهد شد یا خیر.

دیدیه ریندرز، کمسیر اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید: «من از تعهدات واتساپ برای تغییر رویه‌های آن به‌منظور مطابقت با قوانین اتحادیه‌ی اروپا، اطلاع‌رسانی فعالانه به کاربران درمورد هرگونه به‌روزرسانی قوانین حریم خصوصی و احترام به انتخاب‌ کاربران به‌جای اجبار به پذیرش تغییرات، استقبال می‌کنم.»

ریندرز در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: «کاربران حق دارند بدانند با چه چیزی موافقت می‌کنند و این انتخاب دقیقاً شامل چه مواردی خواهد شد؛ بدین‌ترتیب افراد می‌توانند در مورد استفاده از پیام‌رسان بهتر تصمیم‌گیری کنند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات