هکرهای روس در حال تلاش برای نفوذ به ChatGPT هستند

یک‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
چت جی پی رنگی در لپ تاپ - Chat GPT
پژوهشگران امنیتی می‌گویند هکرهای روسی در تلاش‌اند تا سیستم‌های امنیتی ChatGPT را دور بزنند و به این چت‌بات نفوذ کنند.
تبلیغات

به‌گفته‌ی Check Point Software Technologies، شرکت فعال در حوزه‌ی امنیت سایبری، تعداد بسیار زیادی از افراد سودجو در فضای آنلاین به‌دنبال نفوذ به چت‌بات ChatGPT هستند. این شرکت می‌گوید هکرهای روسی در تلاش‌اند تا از محدودیت‌های منطقه‌ایِ اعما‌ل‌شده بر چت‌بات هوشمند OpenAI عبور کنند.

به‌نوشته‌ی ZDNet، دسترسی به API چت‌بات ChatGPT در حالت عادی برای ساکنان روسیه غیرممکن است. مؤسسه‌ی Check Point نگفته که چگونه توانسته است تلاش هکرها برای دسترسی غیرمجاز به ChatGPT را شناسایی کند. یکی از مدیران Check Point می‌گوید هکرهای روسی صرفاً گروهی از افرادی هستند که به‌نبال راهی برای نفوذ به ChatGPT می‌گردند: «قرار است از این ابزار هم‌ افراد خوب استفاده کنند و هم افراد بد.»

مدیر Check Point می‌گوید هکرها اکسپلویت جدیدی به نام DAN توسعه داده‌اند که می‌تواند سیستم‌های امنیتی طراحی‌شده‌ی OpenAI را دور بزند و ChatGPT را به تولید محتواهایی نظیر متون نفرت‌پراکن وادار کند. OpenAI سیستم‌های مختلفی را به‌کار بسته است تا سلامت ChatGPT را تضمین کند.

به‌گفته‌ی محققان امنیتی، تاکنون آسیب‌پذیری صفر روزه‌ای در ChatGPT دیده نشده است. محتمل‌ترین نوع اکسپلویت برای بهره‌برداری از توانایی‌های ChatGPT، «نمونه‌ی بهبودیافته‌ی حملات فیشینگ» خواهد بود. از‌لحاظ تئوری، هکرها می‌توانند به‌لطف ChatGPT متن‌هایی خلق کنند که متقاعد‌کننده‌تر باشند و احتمال موفقیت‌آمیزبودن حمله‌ی فیشینگ افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات