سال گذشته اطلاعات شخصی ۴۲۲ میلیون نفر به سرقت رفت

جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
هکر با هودی مشکی
گزارش یک مؤسسه‌ی مستقل اعلام می‌کند به‌دلیل رخنه‌ی اطلاعاتی در شرکت‌هایی مثل توییتر، سال گذشته داده‌های ۴۲۲ میلیون نفر به سرقت رفته است.
تبلیغات

مؤسسه‌ی ITRC در گزارشی جدید می‌گوید تعداد رخنه‌های اطلاعاتی در سال گذشته‌ی میلادی کاهش یافت، اما حجم داده‌های دزدیده‌شده به‌شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد. ۶ سال است که تعداد قربانیان سرقت اطلاعات افزایش می‌یابد و تعداد این افراد در سال ۲۰۲۲ به‌میزان ۴۲ درصد رشد کرد و به ۴۲۲ میلیون نفر رسید.

بر اساس نوشته‌ی فون‌آرنا، بسیاری از شرکت‌هایی که با رخنه‌ی اطلاعاتی مواجه می‌شوند هرگز جزئیات کامل را در دسترس قرار نمی‌دهند. حملات فیشینگ و باج‌افزاری همچنان بخش قابل‌توجهی از افشای داده‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. صرفا ۳۴ درصد از حملات گزارش‌شده، توضیحات کامل و دقیق داشتند.

آمار سرقت اطلاعات در سال ۲۰۲۳

مدیرعامل مؤسسه‌ی ITRC می‌گوید ارائه نشدن اطلاعات کافی از سوی شرکت‌ها باعث می‌شود که نتوان سازوکار مناسبی برای جلوگیری از سرقت مجدد اطلاعات طراحی کرد. از نگاه او سکوت شرکت‌ها در برابر رخنه‌ی اطلاعاتی تفاوتی با کلاه‌برداری ندارد.

بزرگ‌ترین رخنه‌ی اطلاعاتی سال ۲۰۲۲ مربوط‌به توییتر بود و باعث سرقت داده‌های چند صد میلیون نفر شد. رخنه‌ی اطلاعاتی توییتر ۴۷ درصد از کل آمار قربانیان را به خود اختصاص می‌دهد. در اکثر نمونه‌ها، اطلاعات سرقت‌شده صرفا شامل نام و شماره‌ی ملی افراد بوده است اما در برخی موارد اطلاعات حساس‌تری نیز به دست هکرها افتاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات