پلیس اینترپل: متاورس فضایی برای ایجاد جرم‌های سایبری جدید است

پنج‌شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پلیس اینترپل در مصاحبه با رویترز از تهدیدهای متاورس می‌گوید. از نگاه کارشناسان اینترپل، متاورس احتمالاً فضایی برای شکوفاشدن جرم‌های جدید فراهم خواهد کرد.
تبلیغات

اینترپل، سازمان بین‌المللی پلیس جنایی، می‌گوید در حال آماده‌شدن برای مقابله با جرم‌های سایبری جدیدی است که احتمالاً با فراگیرشدن متاورس از راه می‌رسند. از نگاه کارشناسان اینترپل، متاورس ممکن است فضایی فراهم کند تا جرم‌های سایبری امروزی در مقیاس بزرگ‌تری به‌وقوع بپیوندند. متاورس که مفهومی نسبتاً نوظهور در صنعت فناوری محسوب می‌شود، به محیط‌های فراگیر مجازی اشاره می‌کند.

میدن آبروی، مدیر اجرایی بخش فناوری و نوآوری اینترپل، در مصاحبه‌ای با رویترز می‌گوید کشورهای عضو این سازمان بین‌المللی نگران نحوه‌ی آماده‌شدن برای جرم‌های متاورس هستند: «ممکن است برخی از جرم‌های جدید را در متاورس ببینیم و احتمال دارد شماری از جرم‌های فعلی به‌دلیل فضای متاورس وارد سطح جدیدی شوند.»

براساس گفته‌ی مدیر بخش فناوری و نوآوری اینترپل، وقتی فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی وارد معادله شوند، ممکن است فیشینگ و کلاه‌برداری به شیوه‌ی متفاوتی انجام بگیرد. ظاهراً کشورهای عضو اینترپل افزون‌بر جرایم کلاه‌برداری نگران امنیت کودکان در متاورس هستند. میدن آبروی می‌گوید: «اگر گروهی تروریستی بخواهد به فضایی فیزیکی حمله کند، ممکن است از متاورس برای برنامه‌ریزی و شبیه‌سازی حمله بهره بگیرد.»

اوایل ماه جاری میلادی، یوروپل، آژانس اتحادیه‌ی اروپا برای همکاری در اجرای قانون، در گزارشی گفت گروه‌های تروریستی ممکن است در آینده از دنیاهای مجازی برای جوسازی و استخدام افراد جدید یا آموزش آن‌ها استفاده کنند. همچنین به‌گفته‌ی یوروپل، کاربران ممکن است سراغ ساخت دنیاهایی مجازی با «قوانین افراطی» بروند.

یوروپل می‌گوید اگر دنیاهای متاورسی تعاملات کاربران بر بستر بلاک چین را ثبت کنند، ممکن است بتوان تمامی کارهایی را رهگیری کرد که فرد انجام می‌دهد. این کار اطلاعات باارزشی دراختیار افراد سودجو قرار می‌دهد.

متاورس در سال ۲۰۲۱ به کلیدواژه‌ی جذابی در صنعت فناوری تبدیل شد و مدت زیادی نگذشته بود که سرمایه‌گذاران زیادی به آن علاقه نشان دادند. شماری از کارشناسان عقیده دارند که متاورس آینده‌ی اینترنت است. فیسبوک بیشتر از هر شرکت دیگری به متاورس توجه نشان داده است؛ به‌طوری‌که در سال ۲۰۲۱، نامش را به متا تغییر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات