نامزد سابق مک آفی مدعی شد: بنیان‌گذار مک آفی هنوز زنده است!

شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نامزد سابق جان مک آفی در مستندی عجیب ادعا کرده است که خالق آنتی‌ویروس مشهور مک آفی با مرگی ساختگی از زندان فرار کرده و اکنون در آمریکا زندگی می‌کند.
تبلیغات

سامانتا هررا، نامزد سابق بنیان‌گذار مک آفی، اخیراً ادعای بسیار عجیبی درباره‌ی جان مک آفی مطرح کرده است. طبق گزارش‌های قبلی، خالق آمریکایی یکی از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس مشهور دنیا، سال ۲۰۲۱ خود را در زندانی در اسپانیا حلق‌آویز کرد. بااین‌حال، سامانتا هررا در مستندی که اخیراً منتشر شده، ادعا می‌کند که مرگ او ساختگی بوده است و در‌حال‌حاضر در آمریکا به زندگی‌اش ادامه می‌دهد. نامزد سابق جان مک آفی در مستندی نتفلیکسی به نام «دویدن با شیطان؛ دنیای وحشی جان مک آفی» ادعا کرده که او هنوز زنده است. هررا مدعی است مک آفی موفق شده از زندان فرار کند و اکنون در آمریکا اقامت دارد:

پس از مرگ مک آفی، تماسی از او دریافت کردم و او گفت با پرداخت مبلغی مرگی ساختگی برای خود ساخته است.

طبق ادعای هررا، مک آفی از او خواسته است که با وی فرار کند و گفته است که تنها سه نفر در دنیا از زنده‌بودن او باخبرند؛ اما هویت آن‌ها را فاش نکرده است. فعلاً هیچ راهی برای تأیید رسمی ادعا هررا وجود ندارد. چارلی راسل، کارگردان مستند مذکور، نیز درباره‌ی ادعای زنده‌بودن مک آفی تردید دارد.

اکتبر ۲۰۲۲، مک آفی به‌دلیل تلاش برای فرار مالیاتی در اسپانیا بازداشت شد. ۲۳ ژوئن ۲۰۲۱، دادگاه ملی اسپانیا ساعاتی پس از پیداشدن جسد بی‌جانش در سلول، با استرداد او موافقت کرد. اگرچه گزارش‌های پزشکی قانونی خودکشی او را تأیید می‌کرد، مک آفی بارها در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بود در‌صورتی‌که جسدش را در زندان پیدا کنند، قطعاً با خودکشی نمرده است.

با اینکه قاضی اسپانیایی فوریه‌ی گذشته خودکشی مک آفی در زندان را تأیید کرد، دلیل مرگ وی با تأخیر بسیار زیادی منتشر شد. مک آفی که در دنیای امنیت سایبری فرد بسیار پرحشایه‌ای بود، به‌دلیل اتهامات فدرالی همچون کلاه‌برداری و پول‌شویی و فرار مالیاتی در انتظار استرداد به آمریکا بود.

طبق حکم قاضی شهر مارتورل، خالق یکی از آنتی‌ویروس‌های محبوب سال‌های نه‌چندان دور دنیای فناوری جان خود را در زندان گرفته بود و یافته‎‌های کالبدشکافی نیز حکم قاضی را تأیید می‌کرد. اگرچه دختر مک آفی با قبول خودکشی وی تقاضا کرده است پس از سوزاندن جسد پدرش او را به آمریکا بازگردانند، همسر سابقش بر کشته‌شدن او تأکید می‌کند و با ردکردن حکم قاضی، خواستار بررسی پرونده در دادگاه عالی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات