حفره امنیتی مرورگر مایکروسافت، کنترل حرکات موشواره کاربران را توسط هکرها میسر می‌سازد

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
گرچه وجود انواع و اقسام ایرادات حاد امنیتی در مرورگر مایکروسافت موضوع تازه‌ای نیست، با این حال در تازه‌ترین حفره امنیتی که در مرورگر اینترنت اکسپلورر پیدا شده، هکرها می‌توانند به سادگی حرکات موشواره کاربران را رهگیری کرده و کلیه تحرکات آنها را تحت کنترل بگیرند.
تبلیغات

دزدان اینترنتی می‌توانند به کمک این ترفند، داده‌های حساسی که از طریق صفحه‌کلید مجازی وارد می‌شود را ثبت کنند. اهمیت این موضوع زمانی خودنمایی می‌کند که به خاطر آوریم اغلب کاربران هوشمند برای درامان ماندن از بدافزارهای کی‌لاگر از صفحه کلید مجازی برای وارد کردن کلمه عبور – به خصوص در سامانه‌های بانکداری اینترنتی – استفاده می‌نمایند.

کارشناسان شرکت تحلیل وب Spider.io که این حفره امنیتی را در مرورگر پیش‌فرض ویندوز پیدا کرده‌اند در سایت خود نوشته‌اند که اینترنت اکسپلورر نسخه‌های 6 تا 10 در معرض این دست نفوذ‌های امنیتی قرار دارند. خبر بدتر اینکه، حتی اگر کاربر صفحه مرورگر خود را کمینه (مینیمایز) کرده باشد، باز هم حرکات او تحت رصد دزدان اینترنتی خواهد بود.

متاسفانه هکرها می‌توانند به سادگی هر چه تمام‌تر، تنها با درج آگهی در سایت‌های اینترنتی، دام لازم را برای کاربران قربانی پهن کنند! در این حالت پس از مشاهده صفحه آلوده، اگر زبانه‌ی صفحه باز بماند، هکرها می‌توانند به طور ممتد حرکات موشواره قربانی را تحت نظر بگیرند.

جالب اینکه کارشناسان این شرکت زمانی که سرگرم بررسی و ارزیابی میزان تاثیرگذاری تبلیغات اینترنتی در مکان‌های مختلف صفحه بودند، به طور اتفاقی به این نقیصه پی‌بردند. گرچه در اکتبر گذشته مایکروسافت به وجود چنین حفره‌ای اذعان کرده بود، هنوز هیچ راه‌حلی را برای آن ارائه نکرده است.

کی‌لاگر‌ها انواعی از برنامه‌های بدافزار هستند که با قرار گرفتن در حافظه رایانه، از کلیدهای زده شده توسط کاربر گزارش گرفته و آنها در قالب یک فایل برای نفوذگر می‌فرستند.

در حال حاضر به کلیه کاربران وفادار مرورگر اینترنت اکسپلورر توصیه می‌کنیم برای در امان ماندن از چنین مشکلاتی به سایر مرورگرهای نوینی همچون موزیلا فایرفاکس یا گوگل کروم مهاجرت کنند، اقدامی که مطمئناً تجربه‌ای تازه برای آنها خواهد بود.

شما از چه مرورگری استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات