حملات سایبری در سراسر جهان نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته‌اند

پنج‌شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش جدید شرکت Seon، نسبت به سال گذشته حملات سایبری تقریباً دوبرابر افزایش یافته‌اند و اکنون کاربران بیشتری در خطر هستند.
تبلیغات

امنیت در دنیای مجازی یکی از حقوق اصلی کاربران محسوب می‌شود اما متأسفانه تاکنون بارها گزارش‌های مختلفی از افشای اطلاعات کاربران و حملات مهاجمان سایبری به گوش ما رسیده است. اکنون مطلبی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که از افزایش ناامنی در فضای مجازی خبر می‌دهد.

به گزارش دیجیتال ترندز، براساس جدیدترین تجزیه و تحلیل شرکت امنیت سایبری و کلاهبرداری Seon، حملات سایبری از سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. حال این مسئله را در کنار رشد نسبتاً آرام تعداد کاربران اینترنت قرار دهید، متوجه خواهید شد که به مرور زمان امکان اینکه شما نیز تحت تأثیر این حملات قرار بگیرید افزایش می‌یابد.

شایع ترین حملات سایبری گزارش شده باج‌افزار، فیشینگ و بدافزار هستند. باج‌افزار به نرم‌افزاری اطلاق می‌شود که شما را با افشای اطلاعات یا از بین بردن آن‌ها تهدید می‌کند مگر آنکه مبلغ گفته‌شده پرداخت شود. بدافزار نیز ماهیتی مشابه دارد، اما مهاجم مستقیماً داده‌ها، فضای ذخیره‌سازی و قدرت پردازش رایانه قربانیان را دردست می‌گیرد.

فیشینگ نیز یکی دیگر از روش‌های بسیار فریبنده‌ی کلاهبرداری است. در این روش صفحاتی کاملاً مشابه با سایت‌های اصلی ساخته شده و ازطریق ایمیل، پیام کوتاه یا دایرکت شبکه‌های اجتماعی برای قربانی ارسال می‌شوند. درواقع، فیشینگ به منظور جمع‌آوری اطلاعات مهمی مانند رمز کارت بانکی و حساب کاربری صورت می‌گیرد.

جدول نشان دهنده میزان حملات سایبری در حوزه های مختلف

چهارمین نوع متداول حملات سایبری محیط‌های ابری ناامن است که خوشبختانه نسبت به باقی گزینه‌ها زیاد رایج نیست و کمتر از یک درصد موارد ذکرشده توسط Seon را تشکیل می‌دهد. نقص‌های نرم‌افزاری و حملات روز صفر نیز آمار زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهند. درضمن، ۳۴ درصد از حملات سایبری ذکرشده دسته‌بندی نشده بودند، بنابراین حاشیه خطای زیادی در این گزارش وجود دارد.

شرکت‌های مختلف در تلاش هستند تا بتوانند روش‌های ایمن بیشتری را برای کمک به امنیت کاربران خود توسعه دهند. به‌زودی ورود به حساب کاربری بدون رمز امکان‌پذیر خواهد شد و این مسئله می‌تواند امنیت را افزایش دهد. ازآنجاکه حملات سایبری بیش از پیش اتفاق می‌افتند، باید بیشتر از همیشه مراقب اطلاعات خود باشیم.

برخی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار نیز نسبتاً آسان هستند. سیستم‌عامل، اپلیکیشن‌ها و به‌ویژه مرورگر خود را همیشه به‌روز نگه دارید. درضمن، با انتخاب گذرواژه‌های قوی‌تر و فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، امنیت حساب کاربری شما نیز افزایش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات