لوازم جانبی USB-C برای برقراری ارتباط با مک‌های مجهز به تراشه اختصاصی اپل به مجوز کاربر نیاز دارند

سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌منظور افزایش امنیت، macOS Ventura لوازم جانبی USB-C را وادار می‌کند پیش از ارتباط با مک‌های مجهز به تراشه‌های M1 یا M2 اپل، از کاربر اجازه بگیرند.
تبلیغات

آیا شما ازجمله افرادی هستید که در شارژکردن وسایل خود با شارژرهای عمومی تردید می‌کنند؟ خبر خوش برای شما این است که اولین نسخه‌ی بتای MacOS 13 Ventura ویژگی‌ای دارد که می‌تواند از امنیت شارژرها مطمئن شود. به‌کمک این ویژگی، USB-C و Thunderbolt قبل از اینکه بتوانند با مک‌بوک‌های مجهز به تراشه‌های M1 یا M2 اپل ارتباط برقرار کنند، باید از کاربر اجازه بگیرند.

اپل درباره‌ی ویژگی یادشده می‌گوید:

قبل از اینکه USB و Thunderbolt بتوانند با مک‌ او‌اس رایانه‌های مک قابل‌حمل مبتنی‌بر تراشه‌های اپل ارتباط برقرار کنند، به تأیید کاربر نیاز دارند؛ البته آداپتورهای برق یا نمایشگرهای مستقل یا اتصالات هاب تأیید‌شده از این مسئله مستثنا هستند. اگر گزینه‌ی «مجاز» را انتخاب کنید، دستگاه‌ها می‌توانند شارژ شوند.پیکربندی امنیتی را می‌توانید در تنظیمات سیستم > امنیت و حریم خصوصی > امنیت (System Settings > Security and Privacy > Security) تغییر دهید. پیکربندی اولیه Ask for new accessories است. دستگاه‌های تأییدشده می‌توانند تا سه روز به مک متصل باشند.

در دنیای کنونی، مهاجمان از هر روشی، چه نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری، برای ورود به حریم خصوصی قربانیان استفاده می‌کنند. تنظیمات جدید اپل به‌گونه‌ای است که لایه‌ای امنیتی به دستگاه کاربران اضافه می‌کند و درنهایت، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از کدام گزینه استفاده کنید.

درحال‌حاضر، macOS Ventura دردسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد و انتشار نسخه‌ی بتای عمومی برای ماه جولای برنامه‌ریزی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات