گوگل ویژگی امنیتی فوق‌العاده‌ای را برای گوشی‌های اندرویدی قدیمی منتشر کرد

یک‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی Google Play Protect که برای گوشی‌های دارای اندروید ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ عرضه شده است، به‌طور خودکار مجوز برنامه‌هایی را که مدتی استفاده نشده‌اند، به حالت اولیه‌ برمی‌گرداند.
تبلیغات

اگر گوشی اندرویدی قدیمی‌‌ای دارید که از اندروید ۶، ۷، ۸، ۹ یا حتی اندروید ۱۰ استفاده می‌کند، اکنون به‌روزرسانی جدید پشتیبان را دریافت می‌کنید که به رفع شکاف‌های کوچک حریم خصوصی که در طول زمان شکل می‌گیرند، کمک می‌کند. به‌طور دقیق و واضح، به‌روزرسانی Google Play Protect برای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید منتشر می‌شود و هرگونه مجوزی را در برنامه‌هایی که مدتی است استفاده نشده‌اند، حذف می‌کند.

گوگل ویژگی مذکور را با اندروید ۱۱ معرفی کرد و پس از آن در ماه سپتامبر اعلام کرد که آن را برای گوشی‌های اندرویدی قدیمی‌تر عرضه می‌‌کند. اکنون با گذشت چند ماه، به‌لطف قدرت Google Play Services، می‌توان این ویژگی بسیار مهم حفظ حریم خصوصی را تقریباً برای همه‌ی گوشی‌های اندرویدی در سراسر جهان اجرا کرد.

به‌عبارت دیگر، حتی اگر بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت نکرده باشید؛ همچنان این به‌روزرسانی امنیتی مهم شامل گوشی شما خواهد شد. گوگل به‌طور مرتب این نوع به‌روزرسانی‌ها را منتشر می‌کند که جدیدترین آن نیز چندی پیش منتشر شده است.

به‌روزرسانی امنیتی Google Play Protect

اگر در چند سال گذشته ایمیل‌هایی از گوگل‌پلی دریافت کرده‌اید، ممکن است ایمیلی مشابه تصویر فوق برای شما ارسال شده باشد که به شما اطلاع می‌دهد این ویژگی امنیتی اکنون دردسترس است.

در این به‌روزرسانی، Google Play Protect مرتباً برنامه‌های شما را اسکن می‌کند و اگر طی چند ماه گذشته از آن‌ها استفاده نکرده باشید، به‌طور خودکار هرگونه مجوزی را حذف می‌کند تا از جمع‌آوری داده‌ها درباره‌ی شما جلوگیری کند.

این اقدام یک محافظ برای آن دسته از برنامه‌هایی محسوب می‌شود که هر از گاهی استفاده می‌شوند؛ اما اکثراً مجوز بسیار زیادی از اطلاعات شخصی شما درخواست می‌کنند. از آنجاکه ویژگی یاد‌شده در قالب به‌روزرسانی خودکار است، برای فعال‌ کردن آن اصلاً نیازی به انجام کاری نخواهید داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات