گلکسی استور سامسونگ حاوی برنامه‌های بالقوه مضر است

سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق برخی یافته‌ها، به‌نظر می‌رسد در فروشگاه گلکسی سامسونگ، برنامه‌هایی برای پخش و استریم فیلم وجود دارند که درصورت نصب، ممکن است گوشی‌ کاربران را به بدافزار آلوده کنند.
تبلیغات

گلکسی استور فروشگاهی برای اپلیکیشن‌های موبایل و تلویزیون کاربران سامسونگ است که علاوه‌بر فروش اپلیکیشن‌های پولی، امکان دانلود اپلیکیشن‌های رایگان را نیز برای کاربران فراهم می‌کند. حال به‌گزارش phonearena، چندین کلون از برنامه‌ی پخش فیلم Showbox که قبلا در این فروشگاه وجود داشته است، به‌طور بالقوه خطرناک شناسایی شده‌اند. به‌گفته‌ی لینوکس‌سی‌تی، تحلیلگر امنیت گوشی‌ها، این کلون‌ها ممکن است به‌تنهایی مضر نباشند؛ اما با فناوری‌ای ایجاد شده‌اند که به آن‌ها اجازه‌ی دانلود و اجرای بدافزار در گوشی‌ها را می‌دهد.

زمانی که مکس واینباخ، نویسنده‌ی مجله‌ی اندروید‌پلیس، با هشدار مخرب‌بودن حداقل پنج نمونه از کلون‌های Showbox در سرویس محافظت پیشرفته‌ی گوگل (Google Play Protect) مواجه شد، این مجله تحقیقاتی در‌این‌باره انجام داد و به این نتیجه رسید که این کلون‌ها می‌توانند به‌طور بالقوه خطرناک باشند.

max

تجزیه‌و‌تحلیل مجله‌ی اندروید‌پلیس به‌کمک سرویس اسکن ویروس و بدافزار آنلاین Virustotal نشان داد که یک جای کار می‌لنگد؛ زیرا برخی از این کلون‌ها هنگام نصب، دسترسی‌های بیش‌از‌حدی مانند دسترسی به گزارش تماس‌های کاربر را درخواست می‌کردند.

galaxy-store-showbox-apps-malware

علاوه‌بر‌این، خود اپلیکیشن Showbox ابزاری برای نقض کپی‌رایت فیلم‌ها است و به‌احتمال زیاد، کلون‌های این اپلیکیشن‌ها نیز کپی‌رایت فیلم‌ها را رعایت نمی‌کنند و هیچ‌کدام از این اپلیکیشن‌ها در پلی‌‌استور گوگل یافت نمی‌شوند.

گلکسی استور تعداد دفعات نصب هر اپلیکیشن‌ را نشان نمی‌دهد و تعیین این رقم برای کلون‌های Showbox دشوار است؛ اما صدها نظر هشدار‌دهنده در قسمت نظرات این اپلیکیشن‌های کلون‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها به بدافزاربودن اپلیکیشن اشاره شده است

با‌‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه سامسونگ هنوز به نتیجه‌ی این تحقیقات واکنشی نشان نداده است، در‌حال‌حاضر بهترین رویکرد برای اجتناب از برخورد با این‌ نوع برنامه‌ها برای کاربران سامسونگ، دانلود و دریافت اپلیکیشن‌ها از پلی‌استور گوگل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات