فیسبوک به گزینه‌های تبلیغاتی هدفمند برای موضوعات «حساس» خاتمه می‌دهد

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک دیگر به تبلیغ‌کنندگان اجازه نمی‌دهد به اطلاعات حساس کاربران که به مسائلی مانند نژاد و سیاست مربوط می‌شود، دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

فیسبوک اخیرا اعلام کرده، به تبلیغ‌کنندگان اجازه نمی‌دهد از اطلاعات حساسی که به مسائلی مانند نژاد، مذهب، گرایش جنسی، مشکلات سلامتی و باورهای سیاسی مربوط می‌شود، استفاده کنند.

به گزارش آرس تکنیکا، در اطلاعیه امروز متا، مالک فیسبوک، گفت:

از ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲، اطلاعاتی که مربوط به موضوعات خاص هستند، مانند مواردی که به سلامت، نژاد، قومیت، وابستگی سیاسی، مذهب و موارد دیگر مربوط می‌شود را حذف می‌کنیم. مثال‌ها عبارت‌اند از:مشکلات سلامتی (به عنوان مثال، «آگاهی از سرطان ریه»، «روز جهانی دیابت» و «شیمی درمانی»)اعمال و گروه‌های مذهبی (مانند «کلیسای کاتولیک» و «تعطیلات یهودیان»)باورهای سیاسی، مسائل اجتماعی، سازمان‌ها و شخصیت‌ها

اشاره فیسبوک به نگرانی‌های کارشناسان حقوق مدنی

ویژگی Detailed Targeting فیسبوک به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تبلیغاتی را خریداری کنند که برای گروه‌های محدودی از مردم نمایش داده می‌شود. این گزینه همچنین به‌عنوان microtargeting نیز شناخته می‌شود. فیسبوک اعلام کرد تصمیم گرفته این تغییرات را برای پاسخگویی به نظر کارشناسان حقوق مدنی، سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان در مورد اهمیت جلوگیری از سوءاستفاده تبلیغ‌کنندگان از اطلاعات حساس کاربران، انجام دهد.

فیسبوک نوشت:

باید به این نکته اشاره کرد، گزینه‌هایی که در حال حذف آن‌ها هستیم براساس ویژگی‌های فیزیکی یا شخصی افراد نیستند، بلکه براساس مواردی مانند تعامل‌ آن‌ها با محتوای پلتفرم ما به دست آمده‌اند. بااین‌حال، متوجه شدیم که کارشناسان نگران هستند که از این اطلاعات به شیوه‌های نادرست استفاده شده و منجر به تجربه منفی برای کاربران شود.

طبق گفته Axios، «ممنوعیت جدید برای همه اپ‌های متعلق به متا از جمله فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و شبکه مخاطبان فیسبوک (Facebook's Audience Network) اعمال خواهد شد».

فیسبوک همچنین اعلام کرد کنترل بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند تبلیغاتی که مشاهده می‌کنند را تغییر دهند. در این پست وبلاگی آمده است:

اکنون مردم می‌توانند تبلیغات کمتری را در رابطه با سیاست، فرزندپروری، الکل و حیوانات خانگی ببینند. اوایل سال آینده، کنترل بیشتری روی محتوای تبلیغاتی، از جمله موارد مربوط به قمار و کاهش وزن را، در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که پست منتشر شده توسط فیسبوک به‌طور کلی از تبلیغات شخصی‌سازی‌شده دفاع کرده است. این شرکت گفت تبلیغات شخصی‌سازی‌شده می‌توانند به کاربران کمک کنند «محصولات و خدمات کسب‌وکارهای کوچکی را که ممکن است توانایی بازاریابی در تلویزیون یا سایر اشکال رسانه را نداشته باشند،‌ کشف کنند». فیسبوک همچنین اعلام کرد که این نوع تبلیغات به «مراکز غیرانتفاعی و سازمان‌ها» کمک می‌کند خود را به افرادی که احتمالا از آن‌ها حمایت خواهند کرد، نشان دهند.

نظر شما همراهان زومیت درباره تبلیغات شخصی‌سازی‌شده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات