گوگل از افزایش درخواست حذف محتوا توسط دولت‌ کشورهای مختلف خبر داد

دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته گوگل، تعداد درخواست‌ها و مواردی که به گفته دولت‌های کشورهای مختلف باید حذف شوند به بالاترین حد خود رسیده است.
تبلیغات

گوگل گزارش «شفافیت حذف محتوا» را برای نیمه اول سال ۲۰۲۱ منتشر کرد و هشدار داد همچنان روند رو به رشدی در درخواست‌های دولت‌ها مشاهده می‌کند؛ زیرا آن‌ها در حال تصویب قوانین جدید برای حذف محتوا هستند.

به گزارش Zdnet، دیوید گراف، نایب رئیس اعتماد و ایمنی گوگل نوشت:

این قوانین بر اساس کشور و منطقه متفاوت است و نیاز به حذف محتوا در طیف وسیعی از موضوعات وجود دارد، از سخنان نفرت‌انگیز گرفته تا محتوای بزرگسالان و فحاشی، اطلاعات غلط پزشکی، حریم خصوصی و نقض مالکیت معنوی. درحالی‌که حذف محتوا و اجرای قوانین محلی اغلب با رژیم‌های سرکوب‌گر همراه است، اما اکنون محدود به چنین کشورهایی نمی‌شود.

در این گزارش آمده است که روسیه، هند، کره جنوبی و ترکیه در تعداد درخواست‌ها پیشرو بودند و پس از آن‌ها پاکستان، برزیل، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، ویتنام و اندونزی قرار داشتند و همه این کشورها با هم ۱۰ مورد اول را به خود اختصاص دادند.

از نظر حجم مواردی که باید حذف شوند، اندونزی به لطف درخواستی برای حذف بیش از ۵۰۰ هزار آدرس اینترنتی در مجمع الجزایر به دلیل نقض قوانین قمار، پیشرو شد. گوگل گفت که بیش از ۲۰ هزار آدرس اینترنتی را حذف کرده و بقیه را بررسی می‌کند. پس از آن نیز روسیه رتبه دوم را از آن خود کرد و پس از آن قزاقستان، پاکستان، کره جنوبی، هند، ویتنام، ایالات متحده آمریکا، ترکیه و برزیل قرار گرفتند.

ایالات متحده آمریکا ۴۰۴ درخواست داشت که ۴۵ درصد از آن‌ نتایجی که به تهمت و افترا مربوط می‌شوند،‌ هدف گرفته بود. پس از آن درخواست‌هایی نیز وجود داشتند که به برندهای تجاری از جمله یوتیوب اشاره می‌کردند.

استرالیا ۳۹۲ درخواست جدید داشت که دلیل اصلی آن‌ها قلدری مجازی و آزار کاربران بود و به‌طور کلی، ۸۰ درصد درخواست‌ها به این مسئله مربوط می‌شدند. از آن ۳۱۵ درخواست، ۲۶۱ مورد به جیمیل مربوط بود.

۲۸ درصد از درخواست‌های دولتی هند، در ۱۳۳۲ مواردی که گزارش شده، به افترا و تهمت مربوط می‌شود. پس از آن شاهد مشکلات جعل هویت هستیم که ۲۶ درصد این موارد را شامل شده و اکثر آن‌ها نیز به صفحات اپ‌های گوگل پلی ارجاع داده می‌شوند.

این غول دنیای اینترنت می‌گوید:

ما درخواستی از وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند دریافت کردیم که در آن مقام تعیین‌شده تحت بخش 69A قانون فناوری اطلاعات، به محتوا در گوگل پلی اشاره کرده بود. به دلیل محدودیت‌های محرمانه‌ای که توسط بخش 69A تعیین شده است، نمی‌توانیم هیچ‌گونه جزئیاتی در مورد محتوای مورد بحث یا اقدام (های) انجام شده توسط گوگل ارائه دهیم.

همچنین گوگل اعلام کرد که در کره جنوبی درخواستی مبنی بر حذف حدود ۵ هزار آدرس اینترنتی مربوط به «تصاویر قربانیان جنایت جنسی» در نتایج جستجوی خود دریافت و بیش از ۳ هزار مورد از آن‌ها را حذف کرده است. ۹۹۱ درخواست کره جنوبی در ۸۰ درصد مواقع به حریم خصوصی یا امنیت مربوط می‌شد.

آیا به نظر شما همراهان زومیت، در آینده درخواست‌های دولت‌های مختلف برای حذف محتوا از گوگل افزایش می‌یابد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات