پشتیبانی از رمزگذاری سرتاسر به تماس صوتی و تصویری فیسبوک مسنجر اضافه می‌شود

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک برای امنیت بیشتر کاربران، پشتیبانی از رمزگذاری سرتاسر را به تماس صوتی و تصویری فیسبوک مسنجر اضافه می‌کند و آزمایش محدود این قابلیت را برای اینستاگرام نیز آغاز کرده است.
تبلیغات

فیسبوک در وبلاگ خود خبر از ویژگی جدیدی برای افزایش امنیت در تماس‌های صوتی و تصویری داد. به گفته فیسبوک، روزانه بیش از ۱۵۰ میلیون تماس تصویری از طرق فیسبوک مسنجر برقرار می‌شود.

قابلیت end-to-end encrypted در فیسبوک مسنجر

بعد از مدت‌ها انتظار، فیسبوک بالاخره قابلیت رمزگذاری سرتاسر (End-to-end encryption) را به تماس‌های صوتی و تصویری فیسبوک مسنجر اضافه کرده است. این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست و کاربران به‌صورت اختیاری می‌توانند آن را فعال کنند. در این به‌روزرسانی قابلیت پیام‌های ناپدیدشونده (Disappearing messages) نیز تغییراتی به خود دیده است و حالا کاربران می‌توانند مدت‌زمان این ویژگی را بین ۵ ثانیه تا ۲۴ ساعت تغییر بدهند.

پیام‌های حذف شونده در فیسبوک

قابلیت رمزگذاری سرتاسر، در برنامه‌‌‌‌هایی مانند واتساپ به‌صورت پیش‌فرض استفاده می‌شود تا از مکالمات شخصی در برابر هکرها و افراد سودجو محافظت کند. فیسبوک می‌گوید با استفاده از قابلیت رمزگذاری سرتاسر، شما و فرد گیرنده پیام تنها کسانی هستید که به مکالمه دسترسی دارید و حتی فیسبوک نمی‌تواند به این مکالمات دسترسی پیدا کند.

به گزارش Gsmarena، فیسبوک قابلیت رمزگذاری سرتاسر را به‌صورت آزمایشی به بخش دایرکت مسیج اینستاگرام اضافه کرده است که در حال حاضر فقط در چند کشور محدود در دسترس است. همانند فیسبوک مسنجر، استفاده از ویژگی رمزگذاری سرتاسر در اینستاگرام به‌صورت اختیاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات