ویندوز 10 به‌زودی از نصب برنامه‌های ناخواسته جلوگیری خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت ویژگی PUA را که قبلاً به ویندوز ۱۰ اضافه کرده بود، به‌صورت پیش‌فرض فعال کرده است تا کاربران از نصب نرم‌افزار ناخواسته در امان باشند.
تبلیغات

سال گذشته با به‌روزرسانی ماه می ویندوز ۱۰، مایکروسافت ویژگی «Potentially Unwanted App blocking» را برای همه افرادی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کردند، اضافه کرد.

برنامه‌ی ناخواسته (PUA) نرم‌افزاری است که می‌تواند باعث شود عملکرد کامپیوتر شما کند شود، تبلیغات غیر منتظره ببینید یا در بدترین حالت، نرم‌افزار دیگری روی سیستم شما نصب شود.

این ویژگی که بخشی از Windows Defender است، به‌طور پیش‌فرض فعال نیست؛ اما از اوایل مرداد امسال مایکروسافت این ویژگی را به‌صورت پیش‌فرض برای تمامی کاربران فعال کرد. وقتی Windows Security یک برنامه ناخواسته را تشخیص بدهد، یک اعلان دریافت خواهید کرد که شما را تشویق می‌کند در مورد آن اقدامی انجام بدهید.

PUA

به گزارش MSPoweruser، وقتی کامپیوتر شما در این زمینه اخطاری دریافت می‌کند، با کلیک روی آن اخطار به Windows Security هدایت می‌شوید. در ادامه باید روی بخش PUA کلیک کنید و اقدام لازم را انجام بدهید.

تا زمانی که برای اخطار نمایش داده‌شده اقدامی انجام ندهید، Windows Security به‌صورت پیش‌فرض، تهدید اعلام‌شده را مسدود می‌کند.

بخش Windows Security ویندوز 10

برای خاموش یا روشن کردن این ویژگی می‌توانید از مسیر زیر اقدام کنید.

Windows Security app > App & browser control > Reputation-based protection

نظر شما در مورد این ویژگی امنیتی ویندوز ۱۰ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات