هکرها مشغول انتشار داده های دزدیده‌شده از EA هستند

شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هکرها با دسترسی به کیت‌های نرم‌افزاری و فریم‌ورک‌های EA، چند صد گیگابایت از فایل‌های این شرکت را دزدیده‌اند و حالا با آغاز پروسه‌ی پخش کردن آن‌ها، EA را با تهدید جدی‌تری مواجه کرده‌اند.
تبلیغات

هکرها نه‌تنها به پخش تعداد بیشتری از فایل‌های الکترونیک آرتز (EA) ادامه می‌دهند، بلکه اعلام کرده‌اند که در صورت همکاری نکردن EA با خواسته‌های آن‌ها، سراغ انتشار اطلاعات دزدیده‌شده‌ی مهم‌تر و خطرناک‌تر خواهند رفت. هم‌زمان با تلاش آن‌ها برای اخاذی از EA، این شرکت با جدیت می‌گوید انتشار این فایل‌ها هیچ خطری برای بازی‌ها و کارمندانش ندارد. این هک در ماه ژوئن سال جاری میلادی انجام شد تا حدود ۷۸۰ گیگابایت فایل از سرورهای الکترونیک آرتز به سرقت بروند؛ اطلاعاتی که حتی شامل کد منبع FIFA 21 و ابزارهای موتور بازی‌سازی Frostbite هستند.

هکرها به کیت‌های نرم‌افزاری و فریم‌ورک‌هایی دسترسی دارند که آثار مختلف الکترونیک آرتز همچون سری بازی Battlefield با آن‌ها ساخته می‌شوند. این هکرها که حتی کد منبع Frostbite را هم در اختیار دارند، به‌تازگی ۱٫۳ گیگابایت از فایل‌ها را به‌صورت رایگان و عمومی پخش کردند. آن‌ها گفتند اگر الکترونیک آرتز با این افراد ارتباط برقرار نکند و قصد پرداخت پول نداشته باشد، فایل‌های به سرقت رفته‌ی بیشتری در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

۱٫۳ گیگابایت اطلاعات پخش‌شده توسط آن‌ها شامل برخی از ابزارهای نرم‌افزاری EA و فروشگاه دیجیتال Origin است. هکرها تصاویری  به وایس نشان داده‌اند تا ثابت کنند آماده‌ی پخش فایل‌های بازی The Sims هستند. الکترونیک آرتز در واکنش به این ماجراها نوشت:

ما از جزئیات محتوای پخش‌شده توسط هکرها آگاهی داریم و مشغول بررسی فایل‌ها بودیم. در این لحظه همچنان باور داریم که این افراد به هیچ عنوان اطلاعاتی ندارند که پخش آن بتواند امنیت بازیکن‌ها و تجارت و بازی‌های ما را به خطر بیندازد. ما به همکاری با نیروهای فدرال ادامه می‌دهیم تا مشغول بررسی این پرونده‌ی جنایی باشیم

EA طی روزهای گذشته سیستم‌های امنیتی خود را به‌روز کرده است؛ تا از رخ دادن دوباره‌ی چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل بیاید.

بر اساس گزارش وایس، ظاهرا هکرها برای ورود به سرورهای الکترونیک آرتز تنها به خرید غیر قانونی یک توکن ۱۰ دلاری برای ورود به یکی از اکانت‌های Slack الکترونیک آرتز نیاز داشتند. سپس در آن بستر با تیم پشتیبانی IT الکترونیک آرتز ارتباط برقرار کردند، یک اپراتور را فریب دادند و  دسترسی ورود به شبکه‌ی داده‌های داخلی الکترونیک آرتز را به دست آوردند.

الکترونیک آرتز تنها شرکت بزرگ دنیای بازی‌ ویدیویی نیست که در سال ۲۰۲۱ با هک گسترده و به سرقت رفتن داده‌ها مواجه شد. در ماه فوریه هکرها حجم قابل توجهی از فایل‌های شرکت سی‌دی پراجکت از جمله کد منبع محصولات مختلف همچون Cyberpunk 2077 و The Witcher 3: Wild Hunt را به تاراج بردند. در نهایت حجم قابل توجهی از این اطلاعات پیش از پایان یافتن ماه ژوئن سال جاری میلادی در نقاط مختلف اینترنت پیدا شدند. سی‌دی پراجکت در انتهای کار اعلام کرد که شاید فایل‌های پخش‌شده شامل اطلاعات برخی از کارمندها و پیمانکارها باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات