هشدار فیسبوک، گوگل و توییتر به هنگ کنگ به دلیل قوانین جدید حریم خصوصی

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک، گوگل و توییتر در مورد اصلاحات قوانین حریم خصوصی در هنگ کنگ به این منطقه هشدار داده و تهدید به خروج از آن کرده‌اند.
تبلیغات

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ائتلاف اینترنتی آسیا (Asia Internet Coalition) که متشکل از فیسبوک، گوگل و توییتر است، به خاطر قوانین جدید هنگ کنگ در حوزه حریم خصوصی، به آن هشدار دادند و اعلام کردند اگر مسئولان بر اجرای این قوانین پافشاری کنند، ارائه خدمات در هنگ کنگ را متوقف خواهند کرد. شرکت‌های مذکور بر این عقیده هستند که این اصلاحات در قوانین حفاظت داده می‌تواند منجر به تحت پیگرد قرار گرفتن کارکنان این شرکت‌ها به جرم داکسینگ (Doxing) شود. داکسینگ نوعی نقض حریم خصوصی است که طی آن خرابکاران به اطلاعات شخصی افراد دست پیدا می‌کنند و با انتشار آن‌ها، در جهت اجرای اهداف سودجویانه گام برمی‌دارند.

این اصلاحات در ماه می سال جاری میلادی توسط دفتر امور قانون اساسی و سرزمین اصلی هنگ کنگ پیشنهاد شد که قوانین حفاظت از داده در این منطقه را تحت تأثیر قرار میدهد. به گفته مسئولان، طرح جدید برای مقابله با کارزارهای داکسینگ که از زمان اعتراضات مردمی سال ۲۰۱۹ در این ناحیه رایج شده بود، ضروری به شمار میآید. این طرح پیشنهادی شامل جریمه نقدی یک میلیون دلار هنگ کنگ (۱۲۸ هزار دلار آمریکا) شده است و تا پنج سال زندان نیز در پی خواهد داشت.

بر همین اساس، شرکتهای عضو ائتلاف اینترنتی آسیا به ناحیه هنگ کنگ هشدار دادهاند که در صورت عقبنشینی نکردن از اجرای این طرح، سرویسدهی خود را در این ناحیه متوقف خواهند کرد. آنها بر این عقیده هستند که طرح پیشنهادی کاملاً شفاف نیست و ممکن است در آینده کارمندان محلی این شرکتها را به خاطر ارتکاب جرم کاربران، تحت پیگرد و تحقیقات قانونی قرار بدهد. علاوه بر این شرکتهای مذکور نگران جرمانگاری به اشتراک‌گذاری اطلاعات ساده و پیشپاافتاده و همچنین زیر سؤال رفتن آزادی بیان هستند.

مقامات مسئول در هنگ کنگ این موارد را رد و اعلام کرده‌اند که اصلاحات مورد نظر منجر به محدودیت آزادی بیان نمی‌شود و حدود جرایم با دقت خوبی مشخص خواند شد. انتظار می‌رود اصلاحیه فوق تا پایان سال قانون‌گذاری جاری به تصویب برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات