نیمی از قربانیان باج افزار بار دیگر توسط همان هکر مورد حمله قرار می‌گیرند

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آمار، نزدیک به ۴۶ درصد از قربانیان باج‌افزار دوباره توسط همان هکرهای قبلی مورد حمله‌ قرار می‌گیرند و بعضی از آن‌ها، هرگز به داده‌های مسروقه‌‌ی خود دست پیدا نمی‌کنند.
تبلیغات

تحقیقاتی توسط Censuswide صورت گرفته است که نشان می‌دهد ۸۰ درصد از سازمان‌هایی که پس از حمله هکرها مجبور به پرداخت باج شده‌اند، پس از مدتی بار دیگر مورد حمله قرار گرفته‌اند. Techspot گزارش می‌دهد که نزدیک به ۴۶ درصد از حملات مجدد به سازمان‌ها توسط گروه هکرهای قبلی صورت گرفته است؛ برای مثال یکی از شرکت‌ها پس از اینکه مورد حمله توسط باج‌افزارها قرار گرفت، مجبور به پرداخت باج با رمزارز شد تا اطلاعات مهم این شرکت حفظ شود؛ اما همان هکرهایی که به  این شرکت حمله کرده بودند، پس از دو هفته حمله‌ی دیگری به داده‌های سرور آن کردند.

در این بین، آمار عجیبی منتشر شده است که قربانیان باج‌افزار حتی در حالتی که به هکرها باج بدهند، به اطلاعات ازدست‌رفته دستیابی پیدا نمی‌کنند. درواقع ۴۶ درصد از قربانیان که در تحقیقات شرکت کرده‌اند، به تحلیلگران گفته‌اند بخشی از داده‌های به سرقت رفته به حالت غیر قابل استفاده تبدیل شده‌ است. ۵۱ درصد از قربانیان به داده‌های خود بدون از دست رفتن بخشی از آن دست پیدا کرده‌اند و ۳ درصد حتی با پرداخت باج به داده‌ای دست نیافته‌اند.

بسیاری فکر می‌کنند پرداخت باج به هکرها بابت بازگشت اطلاعات، هزینه‌ی فراوانی برای قربانیان دارد؛ اما این گونه نیست. در واقع از دست رفتن اعتبار سازمان‌ها و شرکت‌ها پس از حمله‌ی سایبری، بزرگ‌ترین ضربه را به قربانیان می‌زند. ۵۳ درصد از سازمان‌ها گفته‌اند پس از حمله‌ی سایبری، تبلیغات منفی علیه آن‌ها صورت گرفته است و ۶۶ درصد از قربانیان گفته‌اند پس از حمله‌، مشتریان خود را از دست داده و با کاهش درآمد مواجه شده‌اند.

تحلیلگران معتقد هستند که آمار حملات سایبری در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته‌ی میلادی تقریبا دو برابر شده است و هر یک از این حملات به از دست رفتن داده‌های مهم سازمان‌ها منجر می‌شود؛ داده‌هایی که سازمان‌ها حاضر هستند میلیون‌ها دلار بابت دستیابی مجدد به آن‌ها پرداخت کنند. تخمین‌ زده می‌شود که در سال ۲۰۳۱، باج‌گیری هکرها از قربانیان به مرز ۲۶۵ میلیارد دلار برسد.

طی هفته‌های گذشته JBS به هکرها ۱۱ میلیون دلار پرداخت کرد و Colonial Pipeline که در زمینه‌ی انتقال سوخت فعالیت دارد نیز پس از حمله به زیرساخت‌های خود مجبور به پرداخت رمزارز با ارزش ۴٫۴ میلیون دلار شد؛ البته ۲٫۳ میلیون دلار آن را پس گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات