امنیت شبکه وزارت دفاع ایالات‌ متحده به شرکتی خصوصی واگذار شده است

یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزارت دفاع ایالات متحده، دسترسی نزدیک به ۱۷۵ میلیون آی پی آدرس را به شرکتی نوپا سپرده است تا حفره‌های امنیتی را بررسی و برطرف سازد.
تبلیغات

ارتش ایالات متحده برای افزایش ضریب امنیت سایبری و برطرف ساختن حفره‌های امنیتی آمریکا، دست به اقدام جالبی زده است. Engadget گزارش می‌دهد که پنتاگون برخی از منابع کلیدی خود در حوزهٔ اینترنت را به شرکتی فعال در حوزهٔ امنیت سایبری سپرده است تا ایرادات احتمالی را بررسی و برطرف کند.

طبق گزارش‌ها، این اقدام که به دستور وزارت دفاع ایالات متحده صورت گرفته است، کنترل و مدیریت ۱۷۵ میلیون آدرس IPv4 را در اختیار استارتاپی واقع در ایالت فلوریدای آمریکا به نام Global Resource Systemsا(GRS) قرار می‌دهد. وظیفهٔ این شرکت نوپا جستجوی عمیق برای یافتن حفره‌های امنیتی و در نتیجه افزایش ضریب امنیت سایبری اینترنت ایالات متحده خواهد بود.

در ۲۰ ژانویه، وزارت دفاع اجازهٔ دسترسی و نظارت به برخی از آدرس‌های dormant یا به‌اصطلاح، خفته (آدرس‌هایی که برای مدت‌زمان زیادی از آن‌ها استفاده نشده است) را به GRS داده بود؛ اما گفته می‌شود به مرور زمان تعداد آدرس‌های تحت نظارت این شرکت افزایش یافته و در حال حاضر به ۱۷۵ میلیون آدرس IP می‌رسد.

برت گلدشتاین، مدیر سرویس دیجیتال دفاع پنتاگون (Defense Digital Service) به واشنگتن پست گفت این اقدام، بخشی از تحقیقات اولیه برای بررسی و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به آی‌پی‌های نظامی بوده است و همچنین کمک کرده آسیب‌های احتمالی شناسایی و برطرف شود.

وزارت دفاع بر این موضوع تأکید کرده که همچنان مالک آی‌پی آدرس‌ها است و GRS تنها وظیفهٔ نظارت بر آن‌ها را دارد؛ اما بسیاری از مؤلفه‌های این فعالیت‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ برای مثال، شرکت نوپای GRS بسیار مرموز است و هیچ اطلاعاتی از آن وجود ندارد. درواقع بر اساس گزارش‌های موجود از GRS، این شرکت در سپتامبر ۲۰۲۰ تأسیس شده است و حتی وب‌سایت رسمی برای دسترسی عموم کاربران ندارد. گفته می‌شود چنین اقدامی می‌تواند خطر حملهٔ سایبری به داده‌های حساس و آدرس آی‌پی‌های مهم ایالات متحده را تا حد قابل توجهی کاهش بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات