اپل با اتخاذ تدابیر امنیتی جدید افشای محصولات را سخت‌تر می‌کند

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل به‌منظور جلوگیری از افشای محصولاتش، تدابیر امنیتی کارخانه‌های تولیدی را افزایش می‌دهد.
تبلیغات

اپل معمولا به مخفی نگه‌داشتن محصولات و پروژه‌های آینده‌اش شهرت دارد و ممکن است تا سال‌ها هیچ‌گونه اطلاعات رسمی درباره‌ی آن محصول منتشر نکند؛ اما با وجود تمامی تلاش‌ها، هرساله اطلاعاتی زیاد و موثقی از زنجیره‌ی تأمین این شرکت فاش می‌شود و گاه این اطلاعات بسیار به واقعیت نزدیک هستند. شواهد حاکی از آن است که این روند به‌مزاج غول دنیای فناوری خوش نیامده و به‌گفته‌ی Tech Stop، اپل با به‌روزرسانی دستورالعمل‌های امنیتی برای شرکای تولیدی‌اش، درصدد تغییر آن است.

براساس دستورالعمل‌های به‌روزشده، تأسیسات تولیدی باید کارکنان خط مونتاژ را برای دسترسی به محصولات معرفی‌نشده ازلحاظ سوءپیشینه بررسی کنند. پیش‌ازاین، بررسی پیشینه‌ی افراد فقط برای کارمندان خاص اعمال می‌شد. افراد دارای سابقه‌ی کیفری به هیچ منطقه‌ای از تأسیسات اجازه‌ی ورود ندارند که دستگاه‌های معرفی‌نشده در حال ساخت یا مونتاژ هستند.

همچنین، اپل در حال به‌روزرسانی سیستم‌های رایانه‌ای برای پیگیری ‌زمان باقی‌ماندن اجزای سازنده در ایستگاه‌های کاری است. اگر قطعه بیش‌ازحد در یک مکان باشد، رایانه هشدارهای امنیتی می‌دهد. افزون‌براین، نگهبانان مستقر در ایستگاه‌های بازرسی مختلف به‌ نگه‌داری سوابق دقیق درباره‌ی مکان و حرکات کارمندانی ملزم هستند که اجزای مهم و حساس را از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر منتقل می‌کنند.

در این گزارش، آمده است قوانین جدید در خارج از کارخانه‌ها نیز گسترش می‌یابد. به‌عنوان مثال، هر بازدید‌کننده‌ای از تأسیسات باید شناسه‌ای از طرف دولت برای بررسی ارائه دهد. همچنین، دوربین‌های نظارتی باید بتوانند چهار طرف وسایل نقلیه‌ی واردشده به محوطه‌ی کارخانه را پوشش دهند و مدیریت باید هر ویدئو حاوی تخریب نمونه‌های اولیه یا اجزای معیوب را حداقل ۱۸۰ روز نگه دارد.

یکی از قوانین عجیب و شاید بحث‌برانگیز این است که کارخانه‌ها دیگر نمی‌توانند اطلاعات بیومتریک هر کارمند اپل را جمع‌آوری کنند که از این مرکز بازدید می‌کند. با‌این‌حال، این شرکت هنوز به اثرانگشت و اسکن صورت کارکنان کارخانه نیاز دارد. این امر نه‌تنها استانداردی دوگانه در محیط کار ایجاد می‌کند؛ بلکه ازنظر امنیتی نیز چندان منطقی نیست.

کارگران کارخانه‌ای که روزانه در این مرکز هستند و مدیریت و همکاران آنان را می‌شناسند، تهدید بسیار کمتری درمقایسه‌با برخی از کارمندان جدید دارند که اولین‌بار وارد این کار می‌شوند. البته باید توجه کرد که مدال‌های شناسایی می‌توانند جعلی باشند و دراین‌صورت، غربالگری بیومتریک آخرین خط دفاعی مستحکم دربرابر نفوذ فیزیکی است.

ناگفته نماند اطلاعات گزارش مذکور از برخی اسناد داخلی اپل به‌دست آمده است و تاکنون غول دنیای فناوری رسما بیانیه‌ای دراین‌باره منتشر نکرده است و باتوجه‌به سیاست‌های این شرکت، احتمالا هرگز اطلاعاتی درباره‌اش ارائه نشود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات