پلیس انگلیس: کلاهبرداری در اینستاگرام ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی پلیس سایبری انگلیس، در زمان شیوع ویروس کرونا، نرخ کلاهبرداری در اینستاگرام ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
تبلیغات

شیوع ویروس کرونا زندگی همه را تغییر داده است و مجبور شده‌ایم نحوه‌ی کار کردن، خواندن و حتی خرید خود را تغییر بدهیم. زندگی ما بیشتر به فضای آنلاین وابسته شده استو این موضوع را بیش‌ازپیش در خرید‌های خود مشاهده می‌کنیم. افزایش خرید آنلاین استفاده گوشی ‌هوشمند و فضای مجازی را افزایش داده است و اکنون اکثر مردم سرگرمی جدیدی پیدا کرده‌اند و بیشتر وقت خود را با گوشی سپری می‌کنند.

بیشتر شدن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و خرید اینترنتی، کلاهبرداری آنلاین را هم افزایش داده است. به گزارش BBC، نرخ کلاهبرداری در اینستاگرام بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده که آمار جالب توجهی به نظر می‌رسد. این اطلاعات که از طرف پلیس سایبری انگلیس منتشر شده است، نشان می‌دهد که اینستاگرام در این کشور به جایی برای کلاهبرداری تبدیل شده است. در گزارش BBC به مردی اشاره می‌شود که ۱۷ هزار یورو از دست داده است.

این مرد ۲۴ ساله که جاناتان روبن نام دارد، در یک برنامه سرمایه‌گذاری ثبت ‌نام کرد. او به‌واسطه یکی از افرادی که او را دنبال می‌کرد، با این اپلیکیشن آشنا ‌شد. آن فرد ادعا کرده بود که برنامه را خودش ساخته و توانسته است به‌واسطه آن یک مازراتی رزگلد بخرد. در ابتدا روبن سرمایه‌گذاری اندکی انجام داد و سود کرد. سپس تصمیم گرفت که بیشتر سرمایه‌گذاری کند که نتیجه نهایی آن، از دست ‌دادن ۱۷ هزار یورو بود.

جاناتان روبن

جاناتان روبن

جک مور (متخصص‌ امنیت سایبری) در گفت‌وگو با BBC به این موضوع اشاره می‌کند:

مردم و مخصوصا جوان‌هایی که دنبال کار می‌گردند، فکر می‌کنند که می‌توانند به‌سرعت زندگی خود را تغییر بدهند. آن‌ها به‌دنبال راه‌های جدیدی برای پول درآوردن هستند و به‌همین‌دلیل، گرفتار این کلاهبرداری‌ها می‌شوند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات