هکری اطلاعات ایمیل صدها نفر از مدیران شرکت‌های مختلف را فروخت

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هکری ادعا کرده است که به اطلاعات ایمیل صدها نفر از مدیران شرکت‌ها دسترسی داشته و در حال به فروش‌گذاشتن آن‌ها است.
تبلیغات

تاکنون، بارها کاربران فضای مجازی قربانی حملات هکرها شده‌اند. امنیت مجازی یکی از حقوق مهم کاربران است اما همیشه افرادی هستند که بخواهند این مسئله را زیر پا بگذارند. یکی از علاقه‌ی این دسته از سودجویان هک‌کردن حساب‌های ایمیل است. به‌تازگی، گزارشی منتشر شده است که از احتمال دسترسی یکی از هکرها به اطلاعات قربانیان بالقوه خبر می‌دهد.

به‌گزارش ZDNet و Gizmodo، هکری ادعا کرده است که در حال فروختن صدها ایمیل مایکروسافت است که برای مدیران عامل و معاونان و مدیران شرکت‌های مختلف هستند. این اهداف رئیس یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری متوسط آمریکایی و مدیر یکی از کارخانه‌های تولید پوشاک آمریکایی و مدیر مالی یکی از زنجیره‌های خرده‌فروشی اروپایی را شامل می‌شود.

حساب‌های یادشده در تالارهای گفت‌وگوی زیرزمینی بازار روسیه و بسته به ارزش هر‌کدام، بین ۱۰۰ تا ۱۵،۰۰ دلار فروخته ‌می‌شوند. شرکت اطلاعاتی KELA گفته است این هکر شاید با خرید داده از کامپیوتر‌های آلوده به تروجان AzorUlt اطلاعات را سرقت کرده و با استفاده از آن‌ وارد حساب کاربران شده باشد.

در‌این‌میان، فردی پیدا شده است که در حال تأیید اطلاعات ایمیل افرادی است که حساب کاربری آن‌ها را هکر مذکور سرقت کرده است. البته این فرد با وجود تأیید صحت دو حساب کاربری، هنوز موفق نشده است این کار را برای همه‌ی قربانیان انجام دهد. همچنین، این افشاگر به شرکت‌هایی اطلاع‌رسانی می‌کند که اطلاعات آن‌ها به بیرون درز کرده است.

اگر فرایند سرقت ایمیل کاربران به همان اندازه موفق باشد که به‌نظر می‌رسد، ممکن است به مدیران و کارمندان بسیاری آسیب بزند. این شیوه‌ی هک می‌تواند برای گرفتن پول از کارمندان شرکت استفاده شود. در این روش، هکر خود را به‌عنوان مدیر اصلی معرفی می‌کند و با ارسال فرم‌های خاص به کارمندان، از آنان می‌خواهد مبلغی برایش واریز کنند. البته از اطلاعات ایمیل‌های هک‌شده می‌توان برای باج‌گیری و اخاذی نیز استفاده شود.

مهاجمان با استفاده از ایمیل‎های دزدیده‌شده، حتی می‌توانند به سایر حساب‌ها و حتی ایمیل‌های کاربران نفوذ و افکار شوم خود را به واقعیت تبدیل کنند. درواقع، می‌توان گفت با داشتن ایمیل افراد، می‌توان کارهای زیادی انجام داد تا به قربانیان آسیب وارد شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی هک وسیع انجام‌شده برای دسترسی به ایمیل‌های مدیران و معاونان شرکت‌های مختلف چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات