هکرهای چینی قفل گوشی هوشمند را با برداشتن اثر انگشت روی لیوان باز کردند

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیمی از هکرها در شرکت Tencent با استفاده از روش جدید و غیرمتداولی توانستند قفل گوشی هوشمند را به‌وسیله‌ی برداشتن کپی اثر انگشت به‌جامانده روی لیوان باز کنند.
تبلیغات

به‌گزارش South China Morning Post، در جریان رویدادی در چین، تیمی از هکرهای شاغل در شرکت Tencent از روش جدید و غیرمتداولی برای بازکردن قفل گوشی‌های هوشمند افراد غریبه رونمایی کردند. این تیم با استفاده از اثر انگشت به‌جامانده روی لیوان آب افراد به‌راحتی توانستند به گوشی فرد نفوذ کنند و حسگر اثر انگشت گوشی هوشمند را فریب دهند. تیم چینی درجریان این رویداد، روی صحنه بااستفاده از روش جدید هک خود بازکردن قفل سه گوشی هوشمند و دو دستگاه مجهز به حضور و غیاب سنسورهای اثر انگشت را به‌نمایش گذاشتند.

روش جدید هکرهای مذکور بسیار ساده است. زمانی‌که فردی یک شی شیشه‌ای را لمس کند و اثر انگشتش روی آن باقی بماند، ابتدا هکرها از اثر انگشت ثبت‌شده و به‌جامانده روی شی شیشه‌ای عکسبرداری می‌کنند. سپس، با بهره‌گیری از اپلیکیشنی که خود توسعه داده‌اند، می‌توانند با اسکن تصویر اثر انگشت عکسبرداری‌شده، اثر انگشت کلون‌شده‌ای را ایجاد کنند که درنهایت، (این انگشت جعلی) منجربه بازکردن قفل گوشی‌های هوشمند خواهد شد. البته، هکرها تمام این فرایند را نشان ندادند تا ترفندهای هک‌شان به‌طور کامل برملا نشود.

آن‌ها در مورد جزییات اینکه اپلیکیشن مذکور چگونه می‌تواند تنها با یک تصویر، داده‌های اثر انگشت قابل‌قبول و مناسبی را به‌وجود آورد یا اینکه چگونه قادر به ساختن نسخه‌ی فیزیکی از اثر انگشت هستند و سپس آن را روی حسگر استفاده می‌کنند، توضیحاتی ارائه نکردند. روش مورد استفاده‌ی این هکرها کاملا واضح نیست، اما آن‌ها ادعا کردند که با بهره‌گیری از روش مذکور توانسته‌اند به‌راحتی به شکستن قفل سه نوع حسگر معروف اثر انگشت فیزیکی، اپتیکال و فراصوت در گوشی‌های هوشمند دست پیدا کنند؛ حسگر خازنی (حسگر فیزیکی که درپشت گوشی گوگل پیکسل ۳ موجود است)؛ حسگر اپتیکال (حسگرهای اثرانگشت زیر نمایشگر که نمونه‌ی آن در گوشی وان ‌پلاس 7T وجود دارد) و حسگر اثر انگشت فراصوت (حسگر زیر نمایشگر مخصوصی که در خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته است).

سنسور اثرانگشت التراسونیک

اخیرا انتشار اخباری مبنی بر اینکه سنسورهای فراصوت در گوشی‌‌های گلکسی اس ۱۰  و گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ به‌دلیل داشتن ظرفیت هک متفاوت به هر کسی امکان دسترسی به این سری گوشی‌ها را داده، خبرساز شده است. سامسونگ نیز با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری اقدام به برطرف‌کردن حفره‌ی امنیتی حسگر اثر انگشت گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی نوت ۱۰ و اس ۱۰ کرده است. تیم هکر چینی اعلام کرده که ماه‌ها مشغول توسعه‌ی اپلیکیشن «ثبت اثر انگشت» خود بوده است؛ بنابراین، به کسانی که نگران نفوذ دیگران به گوشی هوشمند خود هستند، توصیه کرده‌ که بهتر است در هیچ صورتی اثر انگشتی از خود به‌جای نگذارند یا همیشه از دستکش استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات