اپل به تعداد ایمیل‌های ارسالی و تماس‌های برقرار شده کاربران امتیاز می‌دهد

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل اعلام کرد که به‌منظور جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری، به تعداد تماس‌های کاربران و ایمیل‌های ارسال‌شده کاربران امتیاز می‌دهد.
تبلیغات

اپل، یکی از شرکت‌هایی است که در طی سال‌های اخیر ثابت کرده است که به حریم خصوصی کاربران احترام می‌گذارد و دستگاه‌های اپل، دارای فناوری‌های رمزگذاری‌ قدرتمندی هستند.  

شاید تصور کنید، اپل در رقابت با سایر شرکت‌ها، حریم خصوصی کاربران را درنظر می‌گیرد و از فناوری‌های قدرتمند رمزگذاری داده‌ها استفاده می‌کند. باید به شما بگوییم که تنها موضوع رقابت نیست که برای اپل اهمیت دارد؛ کوپرتینونشین‌ها اعتقاد دارند، حریم خصوصی کاربران آنقدر حائز اهمیت است که باید برای دفاع از آن هزینه کرد و شرکت‌ها نباید نسبت به حفظ حریم خصوصی کاربران هیچ‌گونه کوتاهی از خود نشان دهند.  

اپل، سرویس جدیدی به آیتونز استور (iTunes Store) و حفظ حریم خصوصی (Privacy policy) اضافه کرده است که به کاربران براساس تعداد تماس‌هایی که برقرار می‌کنند و یا ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنند،  امتیاز می‌دهد. Apple اعلام کرد:

به‌منظور تشخیص تقلب و جلوگیری از بروز آن، اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده از دستگاه از جمله تعداد تقریبی تماس‌های تلفنی یا ایمیل‌هایی که ارسال و دریافت می‌کنید، در اختیار اپل قرار می‌گیرد. اپل براساس تعداد تماس‌ها و ایمیل‌ها، امتیازی را برای دستگاه کاربر در نظر می‌گیرد و وقتی کاربر قصد خرید دارد، این امتیاز مورد توجه قرار می‌گیرد تا از هرگونه تقلب جلوگیری شود. تنظیمات این سیستم، به‌گونه‌ای طراحی شده است که امتیازها برای مدت زمان مشخصی روی سرورهای اپل ذخیره می‌شوند.
مشکلات حریم خصوصی موبایل در سفر

شاید این سوال پیش بیاید که اپل چگونه می‌تواند از روی تعداد تماس‌ها و یا ایمیل‌های ارسال‌شده با تقلب مبارزه کند؟ نمره‌ و امتیاز کاربر می‌تواند به‌عنوان معیاری را برای اینکه اپل متوجه شود کاربر سعی می‌کند خرید معتبر یا درستی به‌انجام برساند یا اینکه قصد دارد خرید همراه با تقلب و جعل را به‌انجام برساند، مشخص می‌کند. طبق گفته اپل، داده‌هایی که به شرکت از این طریق ارسال می‌شود، تنها امتیازی است که به‌صورت نمره‌ی عددی روی دستگاه کاربر محاسبه می‌شود و در اختیار اپل قرار می‌گیرند. باتوجه به قوانین استاندارد مربوط به حفظ حریم شخصی، این امتیاز برای مدت زمان محدودی در سرور اپل و در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت.

اپل اعلام کرده است که هیچگونه اطلاعاتی از جمله اطلاعات تماس، اطلاعات مربوط به ایمیل کاربران و همچنین هیچ‌گونه اطلاعات دیگری از این طریق به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود. پیشتر نیز VentureBeat اعلام کرده بود که همین سیاست حفظ حریم خصوصی برای تلویزیون هوشمند اپل (Apple TV) نیز اعمال می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات