اطلاعات کاربران چینی آیکلاد اپل اکنون توسط اپراتور دولتی مدیریت می‌شود

شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از این پس، داده‌های کاربران چینی iCloud توسط اپراتور دولتی چاینا تلکام مدیریت خواهد شد.
تبلیغات

اطلاعات کاربران چینی سرویس iCloud‌، شامل ایمیل‌ها و پیام‌های متنی آن‌ها، از این پس توسط یکی از زیرمجموعه‌های اپراتور China Telecom‌ نگه‌داری می‌شود. براساس پست اخیر اپراتور یادشده در وی‌چت، کسب‌وکار ابری چاینا تلکام موسوم به Tianyi مدیریت آیکلاد را در چین برعهده خواهد داشت. ظاهرا چاینا تلکام با Guizhou-Cloud Big Data؛ شریک ابتدایی اپل در جریان انتقال داده‌های کاربران در اوایل سال جاری میلادی، به توافق رسیده است.

تصمیم Apple به انتقال اطلاعات کاربران از سرورهای این شرکت در خاک ایالات متحده به سرورهای محلی در چین، نگرانی‌های بسیاری را بر سر دسترسی ساده‌تر دولت چین به اطلاعات حساس به باور آورده است. پیش از اعلام تصمیم کورپرتینونشین‌ها به تغییر سرورها، کلیدهای رمز‌گذاری برای کاربران چینی در آمریکا نگه‌داری می‌شد، بدین مفهوم که مقامات چینی برای دسترسی به اطلاعات باید از مسیر سیستم قانونی ایالات متحده اقدام می‌کردند، اکنون این فرآیند در دادگاه‌های چینی انجام می‌شود و اطلاعات کاربران در دست اپراتوری دولتی قرار دارد.

کوپرتینونشین‌ها در این‌باره اعلام کرده‌اند که برای پیروی کردن از قوانین چین ناگزیر به اتخاذ چنین تصمیمی شده‌اند. بسیار طعنه‌آمیز به‌نظر می‌رسد که دولت آمریکا ZTE، سازنده‌ی چینی تجهیزات مخابراتی را به بهانه‌ی امنیت ملی و ارتباط احتمالی با دولت چین، تحت فشار قرار داده بودند؛ با این همه، بزرگ‌ترین شرکت فناوری آمریکا، اطلاعات کاربران خود را به دست یک شرکت دولتی در چین می‌سپارد.

در حال حاضر کاربران اپل در چین می‌‌توانند با انتخاب کشوری غیر از چین در حساب آیکلاد خود از ذخیره‌سازی محلی داده‌ها جلوگیری کنند؛ اما از آنجایی که ممکن است اِعمال چنین تغییری، به حذف یا انتقال اطلاعات از سرورهای چینی منجر نشود، از این رو برای افرادی که روی امنیت داده‌های خود حساسیت بسیاری دارند، ساخت حساب کاربری جدید گزینه‌ای مناسب‌تری خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات