بلک بری ادعای پلیس هلند مبنی بر هک و کدگشایی ایمیل‌های موجود در گوشی های این کمپانی را رد کرد

جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
اصلی‌ترین عاملی که باعث می‌شود تا بلک‌بری همچنان به حضور خود در بازار‌ گوشی‌های هوشمند ادامه دهد، قابلیت‌های امنیتی این گوشی هوشمند است. در هفته‌ای که گذشت پلیس هلند اعلام کرده که قادر به رمزگشایی از ایمیل‌هایی است که با استفاده از گوشی‌های هوشمند بلک بری ارسال یا دریافت می‌شود؛ حال آنکه بلک‌بری ساعاتی پیش با رد این موضوع اطلاعات ارائه شده در این خصوص را غیرشفاف خوانده است.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های هلندی، پلیس این کشور موفق شده تا شماری از ایمیل‌های کدگذاری شده توسط بلک‌بری را از طریق گوشی‌های هوشمند این کمپانی به دست آورده و پس از کدگشایی به محتویات این ایمیل‌ها دسترسی پیدا کند. اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که پلیس هلند موفق شده تا بیش از ۳۲۵ ایمیل را به دست آورده و قریب به ۲۷۹ عدد از این ایمیل‌ها را کدگشایی کرده و به محتویات آن دسترسی پیدا کند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که تکنیک مورد نظر تنها زمانی قابل استفاده است که به گوشی‌های بلک بری بصورت فیزیکی دسترسی پیدا کرد. البته ساعاتی پیش بلک‌بری با انتشار بیانیه‌ای اخبار منتشر شده در مورد هک شدن گوشی‌های این کمپانی را رد کرد. این کمپانی کانادایی اعلام کرده که اطلاعی در مورد امکان هک شدن و کدگشایی ایمیل‌ها و متود در پیش گرفته شده برای پیاده کردن این هک را در دست ندارد.

بلک بری در بیانیه‌ای خود صراحتا به عدم امکان کدگشایی ایمیل‌ها اشاره‌ی مستقیمی نکرده است. این کمپانی فقط به ذکر این موضوع بسنده کرده که اطلاعاتی در مورد گوشی هوشمند مورد استفاده برای هک کردن و همچنین روش‌هایی را که برای نفوذ به این گوشی هوشمند به کار برده شده، در دست ندارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات