گوگل سیستم لاگین جدیدی را تست می‌کند

جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
حتما بارها پیش آمده برای ورود به حساب کاربری خود در سرویس‌های مختلف با سیستم‌های متفاوتی برای لاگین کردن روبرو شده باشید که گاهی اوقات نیز با مشکل روبرو می‌شوند. به تازگی گوگل اعلام کرده بر روی سیستم لاگین جدیدی کار می‌‌کند که این پروژه در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد.
تبلیغات

 همیشه برای اعتبارسنجی کاربران در جهت حفظ امنیت از سه روش استفاده می‌شود؛ چیزهایی که آنها می‌دانند، چیزهایی که آنها دارند و چیزهایی که هستند. در عمل، می‌توان به استفاده از رمز عبور یا اشیایی چون کلیدها یا دستگاه‌های رمزگشایی و سیستم‌های بیولوژیکی اشاره کرد. از آنجایی که همواره تلاش می‌کنیم تعادل خوبی میان امنیت، سهولت و انعطاف‌پذیری برقرار باشد، به همین دلیل به طور مداوم با تعامل میان این سه نوع اعتبارسنجی یا غالبا ترکیبی از آنها دست به گریبان هستیم. اکنون با توجه به اینکه گوگل در حال تست سیستم لاگین گوشی محور جدید است، به نظر می‌ رسد کاربران اندروید می‌توانند در آینده‌ی نزدیک با استفاده از این روش، خیلی راحت به حساب‌های گوگل خود در دستگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

یکی از کاربران Reddit مدارکی را به اشتراک گذاشته که از تست‌های اولیه این سیستم خبر می‌دهد. گوگل حساب شما را به گوشی‌ اندرویدی لینک می‌کند که روی این دستگاه وارد حساب خود شده‌اید. البته روی این گوشی به یک لاک‌اسکرین امن مانند سیستم جدید پیاده شده روی اندروید پی نیاز دارید و کاربرانی که فکر می‌کنند صفحه‌ی قفل فایده‌ای ندارد از سیستم لاگین جدید گوگل بی نصیب خواهند ماند. هر زمانی که برای دسترسی به سرویس گوگل روی دستگاه دیگر اقدام کنید، هشداری روی گوشی شما نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد این دسترسی را تایید یا رد کنید.

شاید در عمل این سیستم کمی مشابه روش سنتی اعتبارسنجی دو عامله پیامک محور باشد، ولی در این جا نیازی نیست در مرحله‌ی اول رمز عبور اصلی حساب گوگل خود را روی دستگاه جدید وارد کنید (زمانی ارزش این روش مشخص می‌شود که شما لزوما به سیستمی که با آن کار می‌کنید اطمینان ندارید) و به نظر می‌رسد این سیستم از ارتباط دیتا پشتیبانی می‌کند و نیازی به ارتباط سلولار نیست.

جالب اینجاست که وقتی گوشی شما خاموش یا شارژ باتری آن تمام شده باشد، مثل همیشه می‌توانید از همان سیستم لاگین براساس رمز عبور استفاده کنید و هر زمانی که سرور‌های گوگل احساس کنند قرار است فرایند خرابکارانه‌ای صورت گیرد مراحل اعتبارسنجی بیشتری را درخواست می‌کند.

هنوز گوگل به طور رسمی درباره‌ی این سیستم و زمان انتشار آن صحبتی نکرده است و باید منتظر گذر زمان باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات