هکرها‍ رمز عبور ۴۰۰٫۰۰۰ کاربر Nvidia را به سرقت بردند

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
در ادامه حملات هکری که سلسله‌وار حساب کاربران سایت‌هایی چون LinkedIn و Yahoo را به سرقت بردند، حالا کمپانی Nvidia مورد حمله قرار گرفته و برای پیشگیری از حملات احتمالی بعدی مجبور شده که سایت‌های فروش خود را نیز معلق کند. حملات به انجمن، سایت تحقیقاتی و سایت توسعه‌دهندگان انویدیا بوده که طی آن رمز عبور ۴۰۰ هزار کاربر به سرقت رفته است.
تبلیغات

انویدیا، تولیدکننده بزرگ نیمه هادی‌ها گفت: تعداد ۴۰۰ هزار رمز عبور کاربران این شرکت توسط هکرها به سرقت رفته است.

این کمپانی که بخشی از قطعات مورد نیاز ابزارهای اپل و گوگل را تولید می‌کند، گفت که حملات این ماه منجر به آن شد که هکرها رمز عبور کاربران این شرکت را کشف کنند. در اثر این ماجرا، این کمپانی به لس آنجلس تایمز گفت که برای بررسی موضوع پنج سایت خود را معلق کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

    بنا به گزارش اسوشیتدپرس سخنگوی کمپانی گفت با وجود آن که رمزها با استفاده از «یک الگوریتم دقیق رمزنگاری شده بودند»، اما هکرها توانسته‌اند آنها را بدزدند. انویدیا به لس‌آنجلس تایمز گفت که حساب‌ها به کاربران انجمن، بخش توسعه‌دهندگان و سایت تحقیقاتی انویدیا متعلق بودند که هم اکنون این سایت‌ها معلق شده‌اند.

    این کمپانی اعلام کرد که جهت پیشگیری، سایت فروشگاه خود که کاربران از طریق آن می‌توانند محصولات این شرکت را خریداری کنند نیز به حالت تعلیق درآورده است.

    انویدیا هنوز نمی‌داند که هکرها چطور به اطلاعات شخصی کاربران دست یافته‌اند. انویدیا گفت که با کاربرانی که این اتفاق روی آنها تاثیر گذاشته تماس گرفته و از طریق ایمیل به طور مستقیم با آنها در ارتباط است.

    این حمله به انویدیا جدیدترین حلقه از سلسله هک‌های حرفه‌ای اخیر است. هفته گذشته ۴۵۰٫۰۰۰ حساب یاهو هک شد و اخیرا نیز رسانه اجتماعی Formspring مورد حمله هکرها قرار گرفت. در حملات ماه قبل نیز ۶.۵ میلیون حساب LinkedIn و ۱.۵ میلیون حساب از سایت‌های دیگر مثل eHarmony به سرقت رفته بود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات