باگ امنیتی در iOS: از طریق پیامک، آیفون دیگران را ریست کنید

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا در سیستم عامل آی‌اواس اپل و در بخش پیام‌ها باگ جدیدی کشف شده که هنگام دریافت پیام، باعث ریست و راه‌ اندازی مجدد گوشی می‌شود. اگر هنگامی که گوشی قفل شده باشد پیامی دریافت شود، آیفون بدون نمایش دادن اعلانیه‌ای مجددا راه اندازی می‌شود.
تبلیغات

این اولین باری نیست که در سیستم عامل آی‌اواس چنین مشکلی به وجود می‌آید و طی چند سال اخیر باگ مشابهی در این سیستم به وجود آمده است. معمولا اپل پس از متوجه شدن مشکل خیلی سریع در صدد رفع آن برمی‌آید. خوشبختانه امکان ریبوت کردن آیفون شخص دیگر و هنگ کردن اپلیکیشن Messages فقط به ارتباط آیفون به آیفون و نوع خاصی از پیام‌ها وابسته است. از آنجایی که ماهیت برخی کاراکترهای این پلتفرم خاص است بنابراین بسیاری از کاربران نباید با این مشکل مواجه شوند. می‌توان گفت کاربرانی که تا به حال با این مشکل مواجه شده‌اند، از قبل توسط شخص خاصی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

برای درک بهتر این موضوع می‌توانید در توییتر یک جستجوی ساده انجام بدهید، سپس متوجه خواهید شد هزاران کاربر آیفون نمی‌توانند به اپلیکیشن پیام رسان گوشی خود دسترسی داشته باشند. همان طور که مشاهده می‌کنید این مشکل برای کاربران بسیاری به وجود آمده و  از این‌رو به زودی اپل آن را برطرف خواهد کرد.

در ضمن برای این مشکل چندین راه‌حل هم وجود دارد؛ به این صورت که می‌توان شخصی که برای شما پیام مخرب فرستاده را نگه داشت و پیام موثر دیگری را به منظور لغو این شرایط به وی فرستاد. راه حل دیگر هم این است که پیامی را از طریق سیری یا مک به گوشی آیفون فرستاد.

لینک دانلود 

منبع9to5mac

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات