تروجان دیگری به سوی مک شلیک شد، این‌بار خطرناک‌تر از تروجان فلش‌بک

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
کاربران مک به‌گوش و هوشیار باشید که هکرها تروجان دیگری را برای مک تولید کرده‌اند. این تروجان با استفاده از حفره امنیتی Microsoft Word وارد سیستم مک شده و اطلاعات شما را به‌راحتی می‌رباید. گروه امنیتی Kaspersky، اعلام کرده است: این برنامه مخرب از خانواده Backdoor.OSX.SabPub.a (یا به‌طور خلاصه Sabpub) می باشد. اگر می‌خواهید بدانید این تروجان چگونه وارد سیستم شده و آیا راهی برای جلوگیری از ورود آن به مک وجود دارد، در ادامه مقاله همراه ما شوید.
تبلیغات

Kaspersky این تروجان را از خانواده Backdoor.OSX.SabPub.a می داند درحالیکه گروه امنیتی Sophos با این نظر موافق نبوده و آن را جزو دسته SX/Sabpad-A می داند.(به نظر من که این تروجان اصلا خانواده‌ ندارد!)

اما هر دو گروه بر این مهم که این تروجان از طریق حفره امنیتی Word به مک راه می‌یابد، نظر مشترکی دارند.

در واقع این تروجان با استفاده از حفره امنیتی Microsoft Word وارد مک شده و یک در پشتی برای هکر‌ها باز می کند تا به راحتی اطلاعات شما را دزدیده و یا کدهای مورد نظرشان را روی سیستم اجرا کنند.

اگر می‌خواهید مک شما به این ویروس آلوده نشود، تنها کافی است، حواستان به فایل‌های Word که باز می‌کنید، باشد. اگر مک شما به تروجان Backdoor آلوده شده باشد، احتمالا برای ورود به سیستم خود نه نیاز به نام‌کاربری دارید و نه رمزعبور. چراکه این تروجان، زحمت این دو را به جای شما می کشد.

گروه امنیتی KasperSky اعلام کرده اند که کاربران برای جلوگیری از ورود این تروجان به سیستم خود بهتر است مک خود را به آخرین وصله به روز رسانی عرضه شده توسط اپل، مجهز کرده و Microsoft Office For Mac 2004/2008 خود را به روز رسانی کنند. ضمنا آخرین وصله به روز رسانی عرضه شده آفیس را نیز روی سیستم خود نصب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات