تماشا کنید: دور زدن قابلیت امنیتی اپل واچ

پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا یکی از کاربران مشکل امنیتی اپل واچ را کشف کرده که بر اساس آن، سارقان می‌توانند قابلیت‌های امنیتی این ساعت هوشمند را دور بزنند؛ در حقیقت اگر این ساعت به سرقت برود، با ریست کردن آن و بدون درخواست رمز، می‌توان آن را استفاده کرد.
تبلیغات

مشکل امنیتی جدید اپل واچ باعث شده تا یکی از قابلیت‌های امنیتی این ساعت از کار بیفتد. اپل واچ دارای قابلیتی و سنسوری است که می‌تواند صاحب خود را تشخیص دهد. زمانی که کسی این ساعت را بر روی مچ خود قرار می‌دهد، ابتدا باید پین امنیتی را وارد کند، سپس تا زمانی که این ساعت تشخیص دهد بر روی مچ قرار دارد، دیگر رمز عبور و پین را درخواست نخواهد کرد. توسط این ویژگی می‌توان به راحتی با اپل واچ پرداخت‌هایی را بواسطه‌ی اپل‌پِی انجام داد اما در هر صورت با ایجاد مشکل امنیتی، پرداخت با این سیستم نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

زمانی که سنسور اپل واچ حس می‌کند که دیگر بر روی مچ دست قرار ندارد، قفل ساعت را فعال می‌کند، بنابراین برای استفاده مجدد آن باید پین را وارد کرد. در حقیقت اگر کسی اپل واچ شما را از روی مچتان برداشته و خودش از آن استفاده کند، ابتدا باید رمز عبور آن را وارد کند. اما اخیرا دو مشکل امنیتی در این ساعت کشف شده است؛ مشکل اولی این است که تنها یک ثانیه طول می‌کشد تا اپل واچ تشخیص دهد دیگر بر روی مچ قرار ندارد، البته این ساعت زمانی که بر روی مچ قرار دارد و کاربر کمی آن را تکان یا حرکت می‌دهد، به صورت خودکار قفل نمی‌شود، بنابراین این مشکل، باعث بروز آسیب پذیری امنیتی شده است.

مشکل امنیتی دوم این است که سنسور قابلیت تشخیص بین انگشت و مچ را ندارد؛ بنابراین اگر کسی این ساعت را دزدیده و بلافاصله انگشت خود را در زیر آن به منظور شناسایی سنسور قرار دهد، در این حالت دیگر قفل اپل واچ فعال نخواهد شد. بنابراین پس از این عمل، سارق به راحتی قادر خواهد بود از طریق اپل واچ و سیستم پرداخت اپل پِی، بدون درخواست رمز عبور خریدهایی را انجام دهد.

همانطوری که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید، بدون قرار دادن اپل واچ بر روی مچ یا انگشت، امکان دور زدن قابلیت‌های امنیتی وجود ندارد، اما به هر حال این کار امکان‌پذیر است. این ویدئو می‌تواند زنگ خطری برای کمپانی اپل باشد تا میزان حساسیت سنسور و قابلیت‌های امنیتی آن را افزایش دهد، یا اینکه در مدل آتی اپل واچ قابلیت‌های امنیتی بیشتری را فراهم کند. 

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات