روسیه و چین توافقنامه‌ی امنیت سایبری جدیدی را به امضا رساندند

شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
روسیه و چین در قدمی دیگر که در راستای منافع مشترک این دو کشور است، توافقی را در حوزه‌ی امنیت سایبری به امضا رساندند. در توافق جدید این دو کشور متعهد شدند تا حملات سایبری را بر علیه هم پیاده نکنند.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط وال استریت ژورنال، دو کشور چین و روسیه طی توافقی که با یکدیگر منعقد کردند، از این پس حملات سایبری را بر علیه یکدیگر راه‌اندازی نخواهند کرد. این دو کشور همچنین برای تبادل فناوری و همچنین اطلاعات بین آژانس‌های اطلاعاتی تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند. رئیس جمهور دو کشور متعهد شدند تا از یکدیگر پشتیبانی کنند و در صورت وجود تهدیداتی که می‌تواند اوضاع داخلی این دو کشور را از نظر سیاسی یا اجتماعی-فرهنگی با خطر روبرو کند، با آن‌ها مقابله کنند.

دو کشور چین و روسیه از اواخر دوران جنگ سرد روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. پس از حوادثی که در اوکراین رخ داد، دولت روسیه بیش از پیش ارتباط خود را با جهان غرب قطع کرده و رو به سوی کشورهای شرقی برمی‌گرداند. براساس گزارش منتشر شده توسط وال استریت ژورنال این توافق در جهت تغییر توازن حکمرانی بر اینترنت است که بصورت سنتی در اختیار ایالات متحده‌ی آمریکا است. هر دو دولت معتقدند که باید کنترل بیشتری روی اینترنت و اطلاعات دیجیتالی شهروندانشان داشته باشند. این تفاهم‌نامه سخنان سال گذشته‌ی نیکولای نیکیفوروف، وزیر ارتباطات روسیه را تایید می‌کند. وی سال گذشته از اتخاذ تدابیر و برنامه‌هایی خبر داد که در صورت قطع ارتباط این کشور از طرف اروپایی‌ها و آمریکا در پیش گرفته خواهد شد.

باید دید که دامنه توافقات بین این دو کشور تا چه اندازه گسترده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات