مایکروسافت تا ۲۵۰ هزار دلار برای هک کردن ویندوز 10 جایزه می‌دهد

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مایکروسافت برای پیدا کردن مشکلات امنیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تا سقف ۲۵۰ هزار دلار به هکرها پاداش می‌دهد.
تبلیغات

برنامه‌ی جدید مایکروسافت برای پیدا کردن حفره‌های امنیتی ویندوز ۱۰، شامل پاداش‌های مختلف بر اساس میزان پیچیدگی ایرادات امنیتی است. با توجه به میزان اطلاعات ارائه شده به مایکروسافت و سطح پیچیدگی حفره‌ی امنیتی، مایکروسافت بین ۵۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار پاداش برای هکرها در نظر گرفته است. این پاداش شامل حفره‌های امنیتی مهم، موارد مربوط به نقض حریم خصوصی کاربران و کلیه‌ی ایرادات طراحی ویندوز ۱۰ است که می‌تواند امکان دسترسی و کنترل سیستم‌عامل را برای هکرها فراهم کند.

مایکروسافت هیچ محدودیتی برای پیدا کردن این ایرادات در نظر نگرفته است؛ تنها مورد مطرح شده این است که اگر حفره‌ی امنیتی گزارش شده، پیش‌تر توسط یکی از مهندسان مایکروسافت گزارش شده بود، تنها ۱۰ درصد از مبلغ پاداش پرداخت خواهد شد.

این شرکت در بلاگ رسمی خود اعلام کرد:

تمام ایرادات امنیتی برای ما اهمیت دارد؛ بنابراین لطفا هر ایرادی را که پیدا می‌کنید، به ما گزارش دهید.

پنج حوزه‌ی اصلی برای پیدا کردن ایرادات امنیتی در ویندوز معرفی شده است؛ از این پنج حوزه، ایرادات امنیتی بخش مایکروسافت هایپر-وی، بیشترین مبلغ پاداش را دارد. مایکروسافت برای پیدا کردن حفره‌های امنیتی این بخش در سیستم‌عامل‌های ویندوز ۱۰، ویندوز سرور ۲۰۱۲، ویندوز سرور ۲۰۱۲ نسخه‌ی R2 و ویندوز سرور ۲۰۱۲ نسخه‌ی Insider Preview، بین پنج هزار تا ۲۵۰ هزار دلار جایزه می‌دهد.

مایکروسافت در این مورد می‌گوید:

امنیت همواره در حال تغییر است و در هر زمان، بخش خاصی از امنیت ویندوز برای ما اهمیت دارد. ما برای پیدا کردن این ایرادات توسط کاربران، ارزش زیادی قائلیم و اعتقاد داریم که این موضوع می‌تواند امنیت محصولات را بیشتر کند.

فهرست کامل پاداش‌های مایکروسافت را در جدول زیر مشاهده کنید:

باگ ویندوز
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات