اپل بروزرسانی جدید را برای رفع حفره امنیتی FREAK ارائه کرد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
اپل همزمان با معرفی محصولات جدیدش در کنفرانس Spring Forward، سیستم‌عامل خود را بروز کرد. در این بروزرسانی، آسیب پذیری محصولات این کمپانی در مقابل حفره امنیتی FREAK هم برطرف شده است. این حفره امنیتی مربوط به دهه ۹۰ میلادی است.
تبلیغات

این مشکل امنیتی بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران توسط مرورگر سافاری از صفحات وبی که دارای پروتکل SSL هستند، بازدید می‌کنند. البته مرورگر پیش‌فرض اندروید نیز جزو نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر به این حفره‌ی امنیتی است. طبق لیست ارائه شده از سایت‌های آسیب‌پذیر توسط وب‌سایتی بنام FreakAttack اکثرا سایت‌های دولتی مورد حمله این مشکل امنیتی قرار دارند. رمزنگاری ضعیف باعث می‌شود تا هکرها با استفاده از این آسیب‌پذیری به سیستم کاربران نفوذ کرده و اطلاعات حساسی مانند نام‌کاربری و رمزعبور را بربایند، به همین دلیل اپل وعده داد در آینده‌ی نزدیک این مشکل را با ارائه‌ی وصله امنیتی برای سیستم‌های خود برطرف خواهد کرد.

برای برطرف کردن این آسیب‌پذیری باید نسخه‌ی ۸.۲ از سیستم‌عامل iOS را بر روی دستگاه خود نصب کنید. همچنین کاربران مک‌بوک‌ها با نسخه‌های Mountain Lion ،Mavericks و Yosemite به زودی این نسخه‌ را دریافت خواهند کرد. همچنین کاربرانی که دارای اپل تی‌وی هستند باید نسخه‌ی ۷.۱ را بر روی دستگاه خود نصب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات