فرجه جدید گوگل به کمپانی‌ها در پروژه‌ی Zero

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
هدف گوگل از راه‌اندازی «پروژه‌ی صفر»، تشویق شرکت‌ها به برطرف کردن حفره‌های امنیتی نرم‌افزارها، قبل از تبدیل شدن آنها به یک تهدید است. مهلت این پروژه‌ جهت برطرف کردن مشکلات نرم‌افزاری ۱۴ روز افزایش پیدا کرده است.
تبلیغات

 پروژه‌ی صفر تشکیل شده از ماهرترین هکرهای گوگلی است؛ این کمپانی قصد دارد علاوه بر نرم‌افزارهای خود، سایر برنامه‌های موجود در سطح اینترنت را نیز جهت یافتن حفره‌های امنیتی مورد بررسی قرار دهد. به گفته‌ی گوگل، این پروژه از تیمی عالی تشکیل شده که هدفشان کاهش قابل توجه تعداد افرادی است که توسط حفره‌های امنیتی مورد حمله قرار می‌گیرند.

به گفته‌ کارشناسان شرکت‌های اپل و مایکروسافت، فرصت ۹۰ روزه‌ی گوگل برای برطرف کردن این اشکالات نرم‌افزاری کافی نبوده و توسعه‌دهندگان مجبور می‌شوند این مشکلات را پس از افشا شدن آن‌ها برای عموم، برطرف کنند. تیم پروژه‌ی صفر گوگل هم برای افزایش بازدهی کمپانی‌ها، سیاست‌های خود را برای ارائه فرصت بهتری جهت برطرف‌سازی این حفره‌ها تغییر داده است. بنابراین شرکت‌ها می‌توانند به گوگل اطلاع دهند که تلاش آنها برای حل مشکلات بیش از ۹۰ روز زمان خواهد برد و گوگل قبل از افشای این ایرادات نرم‌افزاری، یک فرجه ۱۴ روزه‌ی اضافه در اختیار آن‌ها خواهد گذاشت.

این تیم تا کنون ایرادات امنیتی زیادی را از کمپانی‌های مطرحی مانند مایکروسافت و اپل شناسایی کرده است. هدف این برنامه، افزایش امنیت هر نرم‌افزاری است که مردم از آن استفاده‌ی زیادی دارند. گوگل پس از به پایان رسیدن مهلت شرکت‌ها، در صورت عدم رفع ایرادات نرم‌افزاری، آن‌ها را برای اطلاع عموم منتشر می‌کند. تمامی این گزارش‌ها در پایگاه‌داده‌ی خارجی گوگل ثبت می‌شود و این کمپانی باگ‌ها را به تولیدکنندگان برنامه‌ها گزارش می‌دهد تا درصدد رفع آن‌ها برآیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات