سامسونگ متهم به نقض حریم خصوصی کاربران در تلویزیون‌های هوشمند شد

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
همه چیز از جملاتی در سند حفظ حریم خصوصی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نشات گرفته است. یکی از کاربران Reddit با انتشار بخشی از سند حریم خصوصی تلویزیون‌های‌هوشمند سامسونگ، این کمپانی را متهم به جاسوسی از اطلاعات کاربران کرده است.
تبلیغات

یکی از کاربران Reddit با انتشار بخشی از توضیحات در سند حفظ حریم خصوصی تلویزیون‌های‌هوشمند سامسونگ، این کمپانی را به جاسوسی اطلاعات کاربران از طریق SmartTV این کمپانی متهم کرد.

بهتر است ابتدا نگاهی به جملات مورد نظر داشته باشیم:

می‌توان با استفاده از قابلیت‌های متعددی، تلویزیون‌های‌هوشمند سامسونگ را کنترل کرد که از جمله‌ی آن می‌توان به دستورات صوتی اشاره کرد. در صورتی که قابلیت شناسایی صدا را فعال کنید، می‌توانید تلویزیون را با استفاده از دستورات صوتی کنترل کنید. برای گسترش هر چه بیشتر قابلیت‌های دستورات صوتی در تلویزیون سامسونگ، شاید شماری از دستورات صوتی صادر شده به‌همراه اطلاعاتی از قبیل شماره‌ی دستگاه برای توسعه‌دهندگان دیگری ارسال شود. احتمالا برخی از اوقات تلویزیون سامسونگ صدای شما را ضبط کرده و پس از تبدیل کردن آن به متن، آن را به‌همراه اطلاعات دیگری برای سایر توسعه‌دهندگان ارسال خواهد کرد. در صورتی که در زمان صدور دستورات صوتی اطلاعات حساسی را از طریق این دستورات بیان می‌کنید، باید بسیار مواظب باشید.

برای مثال در صورتی که تلویزیون خود را روشن کرده و دستوری صوتی را مبنی بر پخش کردن یک قسمت از سریال صادر کنید، در این صورت امکان دارد دستور صوتی مورد نظر بصورت متنی برای کمپانی‌های دیگری ارسال شود.

کاربران Reddit این موضوع را به داستان ۱۹۸۴ جورج اورول شباهت داده‌اند. این کاربران معتقدند که سامسونگ اطلاعات کسب شده از این طریق را به فروش می‌رساند.

در پاسخ به این اتهامات، سامسونگ اعلام کرده که در تمامی تلویزیون‌های‌هوشمند این کمپانی، استانداردهای امنیتی که شامل کدگذاری داده‌ها برای تامین امنیت اطلاعات کاربران است، رعایت می‌شود. علاوه بر تامین امنیت اطلاعات کاربران، سامسونگ به این موضوع نیز اشاره کرده که کاربران می‌توانند این ویژگی را غیرفعال کرده یا ارتباط تلویزیون خود را بصورت کامل از اینترنت قطع کنند. وب‌سایت Tom's Guide به این موضوع اشاره کرده که سامسونگ اولین کمپانی نیست که چنین موضوعی در آن مشاهده می‌شود و پیش از این در سال ۲۰۱۳ چنین مسئله‌ای برای ال‌جی پیش آمده بود.

پس چرا سامسونگ به موضوع احتمال ارائه‌ی اطلاعات کاربران به کمپانی‌های اشاره کرده است؟ این موضوع را می‌توان اینگونه تعبیر کرد که سامسونگ از مشکلات حقوقی که احتمال دارد در آینده برای کمپانی در این خصوص ایجاد شود، خبر داشته و از این رو این موضوع را در سند قوانین حریم خصوصی خود گنجانده است.

سامسونگ کاربران را در مورد استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های ارائه‌ی محتوای دیجیتال نیز بر حذر داشته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ، این سرویس‌ها نیز می‌توانند اطلاعاتی از قبیل IP کاربر را در کنار اطلاعات دیگری از دستگاه مورد استفاده را دریافت کنند. سامسونگ به روشنی گفته که مسئولیتی در قبال این مشکلات ندارد.

این موضوع بیش از پیش نشان از این دارد که استفاده از تلویزیون‌های دیجیتال کاربران در خطر خروج اطلاعات و در نتیجه از بین رفتن حریم خصوص قرار می‌دهد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات