هکرها با نفوذ به صرافی Bitstamp، بیش از ۱۹٫۰۰۰ بیت‌ کوین به ارزش ۵ میلیون دلار را سرقت کردند

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
صرافی بیت‌کوین بیت‌استمپ چهارم ژانویه مورد دستبرد هکرها واقع شد و ۱۹٫۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۵ میلیون دلار به سرقت رفت. این صرافی در اثر این حمله‌ی سایبری تمامی فعالیت‌‌های خود را به حالت تعلیق در آورد.
تبلیغات

 صرافی بیت‌استمپ با انتشار پستی در وب‌سایت خود اعلام کرد که شماری از کیف پول‌های بیت‌کوین متعلق به این صرافی مورد دستبرد واقع شده است، از این‌رو این صرافی تمام فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده است. براساس اطلاعات ارائه شده هکرها بیت‌کوین‌های متعلق به صرافی را به سرقت نبرده‌اند، بلکه نفوذگران بخشی از زیرساخت‌های این کمپانی را در اختیار گرفته‌اند.

سرقت بیت‌کوین‌های متعلق به صرافی بیت‌استمپ بسیار مشکل است، چراکه این کمپانی‌ها بیت‌کوین‌های خود را در کامپیوترهایی منتسب به Cold Storage ذخیره می‌کند. Cold Storage به کامپیوترهایی اطلاق می‌شود که برای ذخیره‌ی بیت‌کوین به اینترنت متصل نشده‌اند و از این‌رو هکر‌ها نمی‌توانند برای به دست آوردن واحد پول رمزنگاری شده‌ی موجود در کامپیوترها به این منابع دسترسی داشته باشند.

بیت‌استمپ را باید یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های بیت‌کوین در سراسر جهان و بزرگ‌ترین صرافی اروپا خواند. این صرافی بهترین جانشین برای MT. Gox ژاپنی است که فعالیت آن در فوریه سال ۲۰۱۴ متوقف شد. فعالیت این صرافی ژاپنی نیز در اثر به سرقت رفتن ۴۷۳ میلیون دلار متوقف شد.

این اولین باری نیست که فعالیت بیت‌استمپ به دلیل هک شدن لغو می‌شود. این شرکت در فوریه ۲۰۱۴ نیز به دلیل حمله‌ی سایبری قادر به ادامه‌ی فعالیت نبود. پس از گذشت مدت کوتاهی هکرها با ارسال درخواستی پیشنهاد خود را مبنی بر ادامه فعالیت سرویس در قبال دریافت مقداری پول ارائه کردند که نتیجه‌ی آن آغاز به کار مجدد بیت‌استمپ بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات