اینتل و مک‌آفی درصدد استفاده از فاکتورهای بیومتریک به جای رمز عبور هستند

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل با همکاری مک‌آفی درصدد جایگزینی فاکتورهای بیولوژیک با رمز‌های عبور است. مک‌آفی، نرم‌افزار خود را تا پایان سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده، دو کمپانی اینتل و مک‌آفی درصدد جایگزینی رمزهای عبور سنتی با فاکتورهای بیولوژیکی به‌منظور ورود به ایمیل یا حسا‌ب‌های کاربری آنلاین بانکی هستند.

کرک اسکواگن، قائم مقام بخش پی‌سی اینتل، اعلام کرد که نرم‌افزار مک‌آفی تا پایان سال جاری میلادی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و علاقمندان می‌توانند این نرم‌افزار را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند. وی گفت:

فاکتورهای بیولوژیک کاربران دیگر لزوم استفاده از رمز عبور را برای وارد شدن به حساب کاربری ویندوز و همچنین حساب‌های کاربری موجود در وب‌سایت‌‌ها از بین خواهد برد.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد متد مورد استفاده در نرم‌افزار مشترک تولید شده توسط اینتل و مک‌آفی منتشر نشده است. براساس آمار منتشر شده، هر کاربر بطور متوسط دارای ۱۸ رمز عبور است که در صورت استفاده از روش‌های بیومتریک برای ورود به حساب‌های کاربری، افراد نیازی به وارد کردن چندین باره‌ی رمز عبور ندارند.

استفاده از داده‌های بیومتریک برای جایگزینی با رمز‌های عبور، مفهوم چندان جدیدی نیست و کمپانی‌هایی چون اپل و سامسونگ از این قابلیت برای بازکردن قفل گجت‌های‌‌هوشمند خود استفاده می‌کنند. ضمنا، اپل از این قابلیت برای سیستم پرداخت خود نیز بهره برده است. اینتل بر روی روش‌های مختلفی از دریافت داده‌های بیومتریک کار کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به اثرانگشت، ژست‌های حرکتی، شناسایی چهره و صوت اشاره کرد.

در حال حاضر مک‌آفی زیر پرچم اینتل به فعالیت مشغول است. غول تولید پردازنده، تراشه‌هایی را برای تلفن‌های‌هوشمند، تبلت‌ و پی‌سی تولید می‌کند که استفاده از این نرم‌افزار در این گجت‌ها می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این کمپانی فناوری استفاده از داده‌های بیومتریک را در ساخت هدفون‌های SMS Audio BioSport نیز بکار برده که قادر است ضربان قلب کاربر را بسنجد.

اینتل همچنین تحقیقاتی را در زمینه‌ی استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم در پی‌سی‌ها و تبلت‌ها آغاز کرده تا با استفاده از این قابلیت، نیاز برای حمل آداپتورها و همچنین کابل‌های مورد استفاده برای انتقال اطلاعات کاهش یابد. این کمپانی در پی آن است تا انتقال داده‌ها و انرژی الکتریکی را بدون نیاز به کابل میسر کند. اینتل اعلام کرده که چنین قابلیت‌هایی در نسل ششم از تراشه‌های Core i که با نام Skylake در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد، وجود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات