اپل اغلب روزنه های امنیتی در مدارک Vault 7 فاش شده توسط ویکی لیکس را برطرف کرده است

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از افشای اسناد داخلی از سیا توسط ویکی لیکس با عنوان Vault 7، اپل اعلام کرده که تمام روزنه‌های امنیتی اشاره شده در این اسناد برطرف شده است.
تبلیغات

عصر دیروز ویکی لیکس اسناد جدیدی را موسوم به Vault 7 مربوط به مستندات داخلی سازمان اطلاعات آمریکا فاش کرد که در آن به تشریح روش‌های جاسوسی از انواع گجت‌های الکترونیک که توسط سیا استفاده می‌شده، پرداخته شده است. در این اسناد شاهد انتشار روش‌هایی هستیم که سیا از آن‌ها برای نفوذ در گجت‌های مبتنی بر iOS استفاده کرده و به جاسوسی می‌پرداخته است. اپل در واکنش به انتشار این اسناد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که بخش بزرگی‌از روزنه‌های امنیتی اشاره شده در Vault 7 را از طریق انتشار بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای iOS برطرف کرده است.

اپل در بیانیه‌ی خود چنین اظهار نظر کرده است:

اپل در مورد حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربرانش کاملا متعهد است. تکنولوژی توسعه یافته برای حفظ امنیت کاربران که امروز در iOS به کار گرفته شده، از جمله‌ی بهترین روش‌هایی است که می‌تواند امنیت کاربران حفظ کند و ما سعی داریم تا این فناوری را همواره در بالاترین درجه‌ی امنیتی حفظ کنیم. نرم‌افزار‌ها و محصولات ما به نوعی طراحی شده‌اند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت کنند، بطوریکه قریب به ۸۰ درصد از کاربران آخرین بروزرسانی‌ سیستم عامل اپل را استفاده می‌کنند. بررسی‌های اولیه‌ی ما نشان از این دارد که اغلب مشکلاتی که در افشاگری ویکی لیکس به آن‌ها اشاره شده، در آخرین نسخه‌ از iOS برطرف شده است. ما همچنان در حال تلاشیم تا سایر مشکلات امنیتی موجود را نیز شناسایی کرده و آن‌ها را نیز برطرف کنیم. ما همواره توصیه می‌کنیم تا کاربرانمان آخرین بروزرسانی منتشر شده را دریافت کرده و از این موضوع که آخرین بروزرسانی‌های امنیتی نصب شده، اطمینان حاصل می‌کنیم.

همانطور که اپل در بیانیه‌ی خود نیز به این نکته اشاره کرده، اغلب مشکلات امنیتی افشا شده در Vault 7 توسط این کمپانی با انتشار بروزرسانی‌هایی رفع شده است. کاپرتینویی‌ها وعده داده‌اند تا مشکلات امنیتی موجود را نیز شناسایی کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بروزرسانی‌های مربوط به آن را نیز منتشر کنند.

این اولین باری نیست که مشخص شده اپل محصولات اپل را مورد هدف قرار داده است؛ پیش از این نیز در سال ۲۰۱۵ اعلام شد که سیا در حال کار برای روش‌هایی است تا به آیپد‌ها و آیفون‌ها نفوذ کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات