۹۱ درصد بزرگسالان احساس می‌کنند هیچ کنترلی بر اطلاعات شخصی خود ندارند

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
بر طبق گزارشی تازه از مرکز تحقیقاتی Pew Research، تا ۹۱ درصد از اشخاص بزرگ‌سال شرکت کرده در مصاحبه گفته‌اند کنترل بر اطلاعات شخصی خود را از دست داده‌اند و اکثر آن‌ها نیز از احتمال دسترسی دولت به تجارت و کسب و کار آن‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.
تبلیغات

زمانی که در سرویس‌هایی همچون فیس‌بوک، توییتر، جیمیل، لینکدین و غیره ثبت نام می‌کنیم، مقدار زیادی اطلاعات شخصی را در آن‌ها برجای می‌گذاریم که از جمله آن‌ها می‌توان به مقدار سن، تاریخ تولد، جنسیت، ایمیل، آدرس خانه، شماره تلفن، عنوان شغلی و غیره اشاره کرد. شاید تاکنون زیاد درباره آن فکر نکرده‌ایم، اما آیا تا به حال پیش آمده که فکر کنید بیش از حد اطلاعاتتان را در اختیار این سرویس‌ها قرار می‌دهید؟

این نظرسنجی همچنین نشان داده که ۸۸ درصد بزرگسالان عقیده دارند از بین بردن اطلاعات نادرست در مورد آن‌ها در محیط آنلاین بسیار کار دشواری است. ماری مدن، یکی از سرپرست‌های این تحقیق، می‌گوید: «پاسخ دهندگان، احساسی پر از شک و تردید درباره شیوه استفاده از اطلاعاتی شخصی خود در محیط آنلاین داشتند.»

اما در این میان شرکت کنندگان در نظرسنجی حساس‌ترین اطلاعات مربوط به خود را چه عنوان کرده‌اند؟ ۹۰ درصد شماره‌های خود را حساس‌ترین اطلاعات شخصی نام برده‌اند، در پی آن ۵۵ درصد فکر می‌کنند اطلاعات مربوط به سلامتی و دارو این نقش را دارد، دیدگاه‌های سیاسی یا مذهبی با ۲۲ و ۲۰ درصد، محتوای ایمیل‌ها با ۵۲ درصد و پیام‌های متنی ۵۰ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

اما شما چه فکر می‌کنید؟ آیا موافقید ممکن است با ثبت نام در سرویس‌های زیاد اینترنتی کنترل بر اطلاعات شخصی خود را از دست دهیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات