حداقل ۱۰ میلیون کاربر AirDroid در خطر هک شدن قرار دارند

جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ایردروید (AirDroid) اپلیکیشن محبوب اندرویدی از ۶ ماه پیش، یک حفره‌ی امنیتی دارد که امکان اجرای از راه دور کد روی گوشی کاربر را به هکرها می‌دهد.
تبلیغات

اپلیکیشن AirDroid امکان کنترل و مدیریت گوشی از طریق کامپیوتر را به کاربران می‌دهد و به‌صورت رسمی از طریق گوگل پلی استور در اختیار حداقل ۱۰ میلیون کاربر قرار گرفته است. حداقل از ۶ ماه گذشته، حفره‌ی امنیتی در این اپلیکیشن وجود دارد که به هکرها اجازه‌ی می‌دهد کدهای مورد نظر خود را روی گوشی کاربر اجرا کنند. البته این موضوع فقط در زمانی اتفاق می‌افتاد که کاربران به شبکه‌ی ناامن متصل باشند. 

ایردروید از کلید رمزگذاری ساده و قابل هک شدن برای رمزگذاری انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و موبایل و همچنین دریافت آپدیت‌ها بهره می‌برد که به سادگی توسط هکرها قابل هک شدن است. البته هکرها قبل از اینکه بتوانند به اطلاعات کاربر دسترسی داشته باشند باید وارد شبکه‌ی داخلی آن‌ها شوند. عموما افرادی که در معرض خطر قرار گرفته‌اند، آن‌هایی بودند که از شبکه‌های عمومی یا شبکه‌های ناامن برای انتقال اطلاعات از طریق AirDroid اقدام کرده‌اند. 

هکرها از طریق اسکریپت‌های نه‌چندان پیچیده، می‌توانستند کنترل کامل موبایل کاربران AirDroid را به‌دست بگیرند. 

در ویدیو زیر می‌توانید نفوذپذیری AirDroid را مشاهده کنید:

لینک دانلود

جالب است بدانید با وجود اینکه سازندگان ایردروید از این موضوع مطلع شده‌اند اما حتی در نسخه‌ی 4.0.0.1 که اخیرا منتشر شده این مشکل رفع نشده است.

آیا شما از ایردروید استفاده می کردید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات