
سرویس ارائه دهندهی فضای ابری دراپباکس که یکی از قدیمیترین و پرطرفدارترین سرویسهای فضای ابری محسوب میشود با مشکلی در نسخههای قدیمی اپلیکیشن دسکتاپ خود مواجه شده که منجر به از بین رفتن فایلهای برخی از کاربرانش شده است. این مشکل دیگر مرتفع شده و نباید نگران باشید، ولی پیشنهاد ما این است که همواره از چندین سرویس ابری برای نگهداری فایلهای پشتیبان خود استفاده کنید.
همواره شنیدهایم که نباید بر روی فضای ذخیرهسازی ابری به عنوان تنها محل قرار دادن فایلهای بکآپ حساب باز کنیم. این حرف کاملا درست است و باید مراقب این موضوع باشید. دراپباکس تایید کرده که یک باگ در برخی نسخههای قدیمی دسکتاپ این سرویس، فایلهای برخی کاربرانی که قابلیت Selective Sync را روشن کرده بودند را حذف کرده است. معمولا این اتفاق زمانی رخ میدهد که اپلیکیشن کرش کرده یا کامپیوتر کاربر به طور ناگهانی ریبوت شود. بسیاری از کاربرانی که قربانی این باگ شدهاند، گفتهاند محتواهایی که سالها برای آنها زحمت کشیده بودند را بدین طریق از دست دادهاند.
خبر خوب چیست؟ این که این مساله دیگر گذشته است! دراپباکس میگوید که فایلهای این کاربران را تا جای ممکن بازیابی خواهد کرد. همچنین نسخه جدیدی از اپلیکیشن دراپباکس عرضه خواهد شد که این مشکل را ندارد. البته امکان اجرای نسخههای قدیمیتر هم دیگر وجود نخواهد داشت تا دیگر شاهد اتفاقات اینچنینی نباشیم. کاربران قربانی ایمیلهایی از دراپباکس دریافت کردهاند (مثل آنچه در تصویر بالا میبینید) که به آنها سرویس یک ساله رایگان Dropbox Pro به عنوان خسارت این مشکل پیشنهاد شده است. هر چند این کارها نمیتواند جبران خسارت وارده به این کاربران باشد، اما نشاندهنده آن است که دراپباکس بیتفاوت نیست و میخواهد از این اشتباه درس بگیرد.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.