گوگل روزانه بیش از ۶ میلیارد اپلیکیشن را برای یافتن موارد مشکوک اسکن می‌کند

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
برای دومین سال متوالی، گوگل گزارش امنیتی مربوط به اندروید را منتشر کرده که موارد بسیار جالب توجهی در آن به چشم می‌خورد. اطلاعات ارائه شده توسط گوگل نشان از این دارد که این کمپانی بیش از ۶ میلیارد اپلیکیشن را بصورت روزانه برای یافتن اپلیکیشن‌های خطرناک اسکن می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل با انتشار دومین گزارش سالیانه‌ی امنیتی خود نکات بسیار جالبی را در مورد پلتفرم اندروید مطرح کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط گوگل، این کمپانی روزانه بیش از ۶ میلیارد اپلیکیشن را به منظور بررسی وضعیت امنیتی آن‌ها و یافتن اپلیکیشن‌های خطرناک مورد بررسی قرار می‌دهد. اپلیکیشن‌های خطرناک شامل مورادی هستند که می‌توانند گجت کاربر و اطلاعات موجود در آن را به خطر انداخته و امکان سواستفاده را فراهم کنند. گوگل اعلام کرده که روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون گجت مبتنی بر اندروید را اسکن می‌کند. البته این کمپانی اشاره‌ای به این موضوع نکرده که آیا این اسکن‌ها بصورت خودکار انجام می‌شود یا کاربران نیز نقشی در انجام این اسکن‌ها دارند یا آمار ارائه شده ترکیبی از این دو روش است.

غول جستجو اعلام کرده که در سال ۲۰۱۶ اپلیکیشن‌های خطرناک در کمتر از ۰.۱۵ درصد از اپلیکیشن‌هایی که فقط از گوگل پلی اقدام به دریافت اپلیکیشن می‌کنند، نصب شده است. در صورتی که تمام گجت‌های اندرویدی که اپلیکیشن‌ها را از سایر فروشگاه‌های اندرویدی دریافت می‌کنند، به حساب آوریم، آمار ابزار‌های آلوده به بیش از ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. سال گذشته گوگل اعلام کرده که میزان گجت‌های اندرویدی آلوده کمتر از یک درصد برآورد شده است.

گوگل در یک سال اخیر، تلاش‌های خود برای مقابله با اپلیکیشن‌های مخرب را بیش از پیش افزایش داده است؛ بطوریکه فاکتورهای امنیتی جدیدی برای اندروید اضافه شده که از جمله‌ی آن می‌توان به کدگذاری تمام حافظه‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی در نسخه‌ی ۶ این سیستم‌عامل یا همان مارشمالو اشاره کرد. همچنین در زمان نصب اپلیکیشن‌ها، مجوزهای بیشتری برای نصب توسط اپلیکیشن‌ها از کاربر درخواست می‌شود. گوگل از ژوئن سال گذشته، سیستم‌عامل اندروید را نیز به برنامه‌ی پیدا کردن باگ‌ها در قبال دریافت جوایز مالی اضافه کرده که طی آن به گفته‌ی گوگل بیش از ۱۰۰ روزنه‌ی امنیتی و نقطه‌ی ضعف کشف شده و مشکلات موجود حل شده است. گوگل در قبال این ۱۰۰ نقطه‌ی ضعف، بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ دلار را پرداخت کرده است. همچنین باید به Android Security Patch Level اشاره کرد که کاربران را از وضعیت دستگاه آن‌ها آگاه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات